با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آلاله های گمنام دفاع مقدس در ۶ منطقه مازندران آرام می گیرند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به میزبانی استان از شهدای تازه تفحص شده و گمنام دفاع مقدس گفت: این آلاله ها در شش نقطه چهار شهر استان آرام می گیرند.

منتشر شده

در

سردار عبدالله ملکی در جلسه ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام استان با گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: سال گذشته به دلیل قرار داشتن در وضعیت قرمز کرونایی با مجوز ستاد مقابله با کرونا تشییع شهدای گمنام به صورت خودرویی انجام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهدا را در غرب استان تشییع کردیم، افزود: در خرداد امسال دو سهمیه برای رامسر داشتیم که موفق شدیم یکی از شهدا را در یادمان شهدای دالخانی خاکسپاری کنیم و شهید دیگر پس از ساخت یادمان در موزه شهدای این شهرستان تقدیم خواهد شد.

سردار ملکی ادامه داد: در فاطمیه دوم میزبان ۶ شهید گمنام هستیم که در ۶ نقطه استان؛ شهر لاریم جویبار، دانشکده امام محمد باقر علیه السلام ساری، پارک شهدای گمنام و نیروگاه شهید سلیمی نکا و بخش بیشه بنه عشرستاق بهشهر و بندر امیرآباد تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

وی افزود: ایجاد حلقه معرفتی و فضای روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله اهداف ما در انتخاب مکان‌ها برای تدفین و تشییع شهدای گمنام است و در نقاطی که در نظر گرفته شد، این موارد را شاهد هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان داشت: به برکت شهدای گمنام در شهرستان نکا مردم به صورت خودجوش به ساخت حسینیه با ظرفیت ۳ هزار نفر و پایگاه فرهنگی دفاع مقدس و بوستان شهدای گمنام اقدام کردند و اهدافی که ما دنبال آن هستیم در این شهرستان پیاده شده است.

این مسئول با بیان اینکه شهدا در چهار شهرستان بهشهر، نکا، جویبار و ساری تشییع می‌شوند، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی ستاد، شهدای گمنام در طول هفته در ۲۲ شهرستان مورد استقبال و تشییع مردم شهیدپرور قرار خواهند گرفت.

سید قاسم هاشمی معاون اجرایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مسئولیت اجرایی تشییع و تدفین شهدای گمنام به عهده سپاه کربلای استان از تاریخ شنبه ۱ تا ۱۶ دی ماه خواهد بود.

وی عنوان کرد: مراسم شب وداع استانی با مسئولیت سپاه ساری و هیئت ثارالله (ع) است و تمامی مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.