با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از فردا تا روز چهارشنبه شاهد رگبار باران در آسمان مازندران هستیم که احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات استان وجود دارد.

منتشر شده

در

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو از روز ‎یک‌شنبه ۲۴ تا چهارشنبه ۲۷ مرداد ماه امسال به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات مازندران هستیم.

 وی با بیان اینکه این سامانه بارشی ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت:  جاری شدن روان‌آب و احتمال وقوع سیلاب محلی و نقطه‌ای، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی تاکید بر پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه است.

این مسؤول یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای پایان هفته جاری شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دمای هوا هستیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.