با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افکار عمومی منتظر واکنش دانشگاه علوم پزشکی

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی شهرستان ساری، گفت: پرونده مرگ خانم مازندرانی که به دلیل جراحی کوچک در بیمارستان خصوصی فوت کرد در این مرکز ثبت و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

منتشر شده

در

محمد خورشیدی در ارتباط با پرونده مرگ خانم رضوانه جانی‌پور که در یکی از مراکز خصوصی در حین جراحی کوچک فوت کرده است، اظهار کرد: این پرونده در نظام پزشکی شهرستان ساری ثبت شده و فردا اولین جلسه رسیدگی هیأت بدوی سازمان بوده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به صورت عادی پرونده‌های که وارد سازمان نظام پزشکی می‌شود حدود دو ماه برای تعیین تکلیف زمان می‌برد که تلاش می‌کنیم در مدت کوتاهی درباره آن اظهار نظر کنیم.

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی شهرستان ساری، خاطرنشان کرد: اولین جلسه هیأت بدوی ما فردا بوده و درباره روند رسیدگی‌ها اطلاع رسانی می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خانم رضوانه جانی‌پور در یکی از مراکز درمانی بخش خصوصی در حین جراحی کوچک فوت کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اولین اظهار نظر خویش درباره این پرونده اظهار کرد: این خانم برای نمونه برداری به بیمارستان امیر مازندرانی ساری مراجعه کرد.

حامد روحانی زاده با اعلام اینکه برای انجام عمل، بیهوشی سبک به بیمار داده می شود، گفت: وقت  عمل حدود یک ربع بود که بیمار در حین درمان بیمار دچار ایست قلبی می شود و اقدامات درمانی در اتاق عمل، برای احیا پاسخگو نبوده و بیمار فوت می کند.

وی اضافه کرد: برای بررسی علت مرگ، پرونده بیمار را درخواست کردیم و تیم نظارتی دانشگاه کل اتاق عمل را مورد بررسی قرار داده و از کارکنان و پرسنل بیهوشی هم مصاحبه گرفتیم و در جلسه کاری دانشگاه موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال قصور در درمان وجود دارد، افزود: خانم دکتر جراح نقشی در علت فوت ندارد به این دلیل که اقدام درمانی بسیار ساده ای را انجام می داد، اگر قصوری رخ داده باشد باید در روند بیهوشی مورد بررسی قرار گیرد.

روحانی زاده تأکید کرد: اگر بیمارستان و تیم آنها قصور داشته باشد، برخورد انتظامی شدیدی با آنها انجام می‌شود و بنده در این زمینه حساسیت خاصی دارم.

به گزارش فارس، پس از یک هفته اظهار نظرهای معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا حدودی تلطیف‌تر شده و اظهار نظر در این ارتباط را منوط به اعلام نظر در سازمان نظام پزشکی عنوان کرد.

روحانی زاده در پیگیری‌های مجدد خبرنگار فارس از برخورد‌های انتظامی هم صحبت به میان نیاورده است.

رئیس بیمارستان امیر مازندرانی ساری اظهار کرد: بیمار حین عمل دچار آمبولی ریه و ایست قلبی شد اما علت مرگ و اینکه به چه علت ایست قلبی رخ داده است را فقط پزشکی قانونی تعیین می‌کند.

روزهای آینده تعیین کننده علت مرگ این خانم است، با توجه به رسانه‌ای شدن این موضوع افکار عمومی منتظر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی درباره علت این حادثه است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.