با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

ایجاد 4400 شغل در آمل/ تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی در آمل 1339 میلیارد تومان است

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی شهرستان در دولت سیزدهم بیش از یک هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون 4 هزار و ۴۰۰ شغل در دولت سیزدهم برای مردم آمل ایجاد شد.

سید عباس حسینی در همایش تجلیل از نخبگان علمی، ۱۶ نخبه کنکوری و سه نخبه دانشگاهی این شهرستان در هفته دولت، اظهار کرد: آمل شهر بزرگ تاریخی و علمی بوده که عالمان و بزرگان دینی آن در حوزه‌های مختلف نه تنها در ایران بلکه در دنیا زبانزد هستند.

وی با اعلام اینکه پرورش علمان بی‌نظیر همانند علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن کریم آیت‌الله جوادی آملی باعث اعتلا و درخشش نام آمل در جهان اسلام شده است، افزود: بزرگان و علمای این شهر صاحبان دانش و اندیشه هستند هرچند از کوچه‌های این شهرستان علم، دانش و اندیشه تلالو دارد و باید قدردان این همه درخشش اندیشه و فکر باشیم.

فرماندار ویژه آمل تصریح کرد: نخبگان و دانشمندان این دیار ادامه‌دهندگان راه، منش و سنت بزرگان این شهر باشند و کشورمان به نخبگان آملی می‌بالد.

وی با اشاره به اینکه آمل جوانان نخبه زیادی دارد، بیان کرد: انتظار می‌رود از نخبگان در یک بستر مناسب فراهم شده در بدنه دولت قدردانی کرد، یادآور شد: باید پاسخگوی همت و پیگیرهای شبانه‌روزی نخبگان در زمینه علمی باشیم.

فرماندار ویژه آمل با تأکید بر ایجاد ۴ هزار و ۴۰۰ شغل در دولت سیزدهم برای مردم آمل، ادامه داد: این مهم نشان از عزم جدی مدیران برای حل مهمترین مشکل اجتماعی و اقتصادی دارد.

وی آمل را صنعتی‌ترین شهرهای مازندران دانست و افزود: ایجاد اشتغال براساس ارائه تسهیلات تخصصی است که در حوزه صنعت و معدن برای ۲ هزار و ۵۵۴ نفر اشتغال پایدار ایجاد شد.

حسینی با اعلام اینکه در حوزه مشاغل خانگی ۳۳۴ نفر، حوزه جهاد کشاورزی ۲۸۹ نفر، حوزه شیلات ۱۵ نفر، میراث فرهنگی ۱۶۰ نفر و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از محل تبصره ۱۶ تعداد یک‌هزار و ۶۰ نفر شغل به متقاضیان ارائه شد، گفت: درصد اشتغال محقق شده نسبت به تکلیف شهرستانی نرخ ۱۳۰ درصدی است که نشان می‌دهد شهرستان آمل از اشتغال تکلیفی سبقت گرفت.

وی با بیان افزایش پرداخت تسهیلات دولتی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: تمام تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی شهرستان در دولت سیزدهم بیش از یک هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان است همچنین بالاترین تسهیلات به بند الف تبصره ۱۸ و رونق تولید در بخش‌های میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن تجارت و اداره کار به میزان یک هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان برمی‌گردد.

فرماندار ویژه آمل خاطرنشان کرد: شهرستان آمل در زمینه تجارت خارجی به عملکرد مثبت در یک سال گذشته دست یافته است و در حوزه تجارت خارجی میزان صادرات آمل در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشت البته در بخش صادرات محصولاتی همانند مواد غذایی، لبنیات، دیگ بخار، ماشین‌آلات خط تولید و محصولات کشاورزی به کشورهای عراق، سوریه، ترکیه، ازبکستان و اتریش ارزش دلاری ۱۸۴ میلیون دلار برای آمل ثبت شده است.

وی با اشاره به صدور ۲۶۲ مجوز یک‌ساله در بخش‌های مختلف اقتصادی، بیان کرد: با آغاز دولت حجت‌الاسلام رئیسی تاکنون ۱۱۵ مجوز برای واحدهای تولید، ۱۱۴ مجوز برای ایجاد واحد بوم‌گردی، خانه مسافر و تاسیسات گردشگری، ۱۳ مجوز برای تاسیس واحدهای دام و طیور، گلخانه و صنایع تبدیلی و ۲۰ طرح ماهی های سردابی، گرمابی و خاویاری به متقاضیان اختصاص یافت.

معاون استاندار مازندران گفت: میزان سرمایه‌گذاری مجوزها بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است و بالاترین سرمایه‎گذاری در حوزه صنعت به میزان 5 هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: بانک‌ها در دولت جدید ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع در این شهرستان پرداخت داشتند که در بخش‌های کشاورزی، صنعت، ساختمان، بازرگانی و خدمات، صادرات و قرض‌الحسنه بوده است.

حسینی در مورد کاهش میزان پرداخت بیمه بیکاری طی مدت یک سال گذشته، اظهار کرد: در دولت جدید با کاهش چهار درصدی پرداخت بیمه بیکاری روبرو بودیم که از میزان ۱۳۹۰ فرد بیکار به تعداد ۱۳۳۹ نفر رسید.

وی با اعلام تحقق ۷۰ درصدی اعتبارات حوزه عمرانی این شهرستان، به اعتبار عمرانی مصوب ۵۲۱ میلیارد تومانی در بودجه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این بین مبلغ ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبار با تزریق به پروژه‌ها تخصیص پیدا کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.