با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بازدید مدیرامورآب منطقه ای استان مازندران از طرح توسعه گردشگری رودخانه کبیر هراز آمل

مدیر امور آب منطقه ای مازندران، معاون استاندار و فرماندارویژه آمل، شهردار و ریاست شورای اسلامی شهر از طرح توسعه گردشگری بستر رودخانه کبیر هراز بازدید کردند.

منتشر شده

در

سید حمید هاشمی در حاشیه این بازدیدگفت:طرح توسعه گردشگری بستر رودخانه کبیر هراز با همکاری امور آب استان و شهرستان در مساحتی حدود ۱۲ هکتار و به طول سه کیلومتر در ۵ فاز اجرایی خواهد شد.

هاشمی مدت زمان اجرای این طرح در فاز نخست را 9 ماه عنوان کرد و اضافه کرد؛ این پروژه به طول 8 و نیم کیلومتر از میدان علویان تا کمربندی هزار سنگر –محمودآباد ادامه خواهد داشت و در برآورد اولیه 70 میلیارد تومان  برای آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه رودخانه هراز از جهت قرارگیری در وسط شهر، شهرآمل را به دو نیم تقسیم کرده که خود موجب ایجاد ظرفیت عظیم گردشگری در این حوزه شده است که بایستی از این ظرفیت به وجود آمده کمال بهره برداری صورت گیرد تا رفاه آرامش شهروندان را بدنبال داشته باشد.

شهردار آمل خاطر نشان کرد: متأسفانه با ایجاد کمربندی‌ها در حاشیه شهرها، این شهرها محل گذر مسافران شده و اکثر شهرهای مازندران از اقامت مسافران و منافع حاصل از آن بی بهره‌اند و از سویی نیز بیشتر زمین‌های بستر رودخانه‌ها تصرف شده و حتی برای بستر رودخانه سند دریافت کرده‌اند که امروز شهرداری با اجرای طرح توسعه، در این زمینه کمک بزرگی برای آزادسازی این بستر به شمار می‌رود.

وی افزود: تاکنون چهار هکتار به میزان دو قطعه زمین که در بستر رودخانه سند دریافت کرده بودند، آزادسازی شده است و در ادامه نیز برای اجرای این پروژه، قطعات دیگر نیز مسیرهای قضائی را طی خواهیم کرد و از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

شهردار آمل با اشاره به چشم اندازهای اجرای طرح توسعه گردشگری در این رودخانه اظهار کرد: ایجاد بسترهای لازم برای پیاده روی،دوچرخه سواری، اسکیت سواری، سد لاستیکی و المان‌هایی با هویت بومی در این طرح در نظر گرفته شد. فاز نخست این طرح تا آذرماه ۱۴۰۰ بهره برداری می شود.

فرماندار آمل؛ تشکر از شهردار جوان که قابلیت اجرای پروژه های بزرگ را دارد

علیرضا شریعت فرماندار آمل نیز در این بازدید با بیان اینکه این شهر هنوز تبدیل به مقصد گردشگری نشده است، تصریح کرد: آمل ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ناب شهرستان آمل رودخانه هراز است که هیچ گاه به آن توجه نشده، گفت: با اقدام خوب شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل، در طرح گردشگری رودخانه هراز اتفاق بزرگی برای شهر آمل رخ خواهد داد.

 

 


 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.