با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

رهاسازی سنگ‌ها برای حل ترک بزرگ در هراز با انسداد محور از روز شنبه

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: برای حل مشکل ترک بزرگ در کوهستان هراز اقدامات کوتاه‌مدت آغاز شد که با توجه به انسداد کامل محور هراز از روز شنبه دوم بهمن ماه امسال موضوع رهاسازی سنگ‌های معلق در این مسیر را در دستور کار خواهیم داشت.

منتشر شده

در

ترک بزرگ در کوهستان محور هراز موضوعی بوده که بایت وجه به بحث طرح رانش بزرگ نگرانی‌های زیادی به دنبال داشته است.

باتوجه به اهمیت آن، بحث بازدیدهای مختلفی در دستور کار مسؤولان، کارشناسان و زمین‌شناسان قرار گرفت.

پس از بررسی‌های اولیه و میدانی اعلام شد که این ترک بزرگ و چند دهه پیش بوده اما باز هم با توجه به شرایط این محور و بحث رانش‌ها بحث نصب سنسورهایی برای بررسی وضعیت در نظر گرفته شد.

در ادامه اقدامات بحث جلوگیری از ادامه فعالیت معدن در بالادست، جلوگیری از فعالیت برخی واحدهای فروش در پایین‌دست محور در دستور کار قرار گرفت.

اسماعیل فولادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای مازندران در ارتباط با آخرین بررسی‌ها در ارتباط با ترک بزرگ در کوهستان هراز، اظهار کرد: این ترک مربوط به چند دهه قبل بوده اما باتوجه به حساسیت بالا چندین بار بازدیدهای میدانی را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات کوتاه‌مدت در این راستا در دستور کار قرار گرفت، گفت: با توجه به انسداد کامل محور هراز از روز شنبه دوم تا چهارشنبه ۶ بهمن ماه امسال موضوع رهاسازی سنگ‌های معلق در این مسیر را در دستور کار خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای مازندران با اشاره به تعطیلی معدن، تصریح کرد: موضوع مهم در کنار اقدامات کوتاه‌مدت بحث تعریض و جهارخطه کردن محور است که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.