با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

طرح مطالعات پدافند غیرعامل شهر آمل تهیه می شود

طرح مطالعات پدافند غیر عامل شهر آمل با مشارکت سازمان پدافند غیر عامل کشور تهیه می‌شود.

منتشر شده

در

علی داودی شهردار آمل با بیان اینکه شهر آمل یک شهر ویژه بوده و انتظار ما از همه سازمان‌ها و ادارات کشوری این است که به شهر آمل نگاه ویژه ای داشته باشند ب. لزوم تهیه طرح مطالعات پدافند غیرعامل شهری تاکید کرد.

همچنین در ادامه حسن مجیدی کیا رئیس شورای شهر آمل نیز با بیان اینکه بر اساس آمایش شهر آمل شهر ویژه ای است، گفت: در حوزه آتش نشانی به عنوان شهر معین شهرهای اقماری و ساحلی بوده و برای این مهم نیاز شدید به تجهیزات خصوصاً نردبان ۶۲ متری هستیم و با توجه به حجم ورودی مسافرین کل کشور از شهر آمل باید زیر ساخت‌های مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه شهرهای استان مازندران با زیر ساخت‌های شهری و استانی خدمات کشوری ارائه می‌دهند، گفت: با توجه به خیل عظیم گردشگر باید توجه ویژه ای به موضوعات ساخت وساز و آب و برق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ماهیت بافت مازندران و چیدمان شهرها نامناسب و غیراصولی بوده، گفت: در حوزه بهداشت و درمان و پسماند زباله نیز شهرستان با مشکل جدی مواجه است.

کریمی معاون امور شهری پدافند غیر عامل کشور خاطر نشان کرد: ملتی که به دفاع از خودش توجه نداشته باشد محل امنی برای زندگی نخواهد داشت و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و اجتماعی کشور بایستی به این امر نگاه ویژه ای داشت.

معاون امور شهری پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه پدافند شهری بسیار مهم می‌باشد و شهرها باید زیرساخت سایبری داشته باشند افزود: آلودگی، ترافیک، کمبود فضای سبز جز مشکلات ابتدایی هر شهری است و موضوع پدافند غیر عامل به این دلایل باید توجه ویژه‌ای شود که در حوزه شهری بسیار حیاتی و حساس، ضروری و لازم است.

کریمی اظهار داشت: مطالعات پدافند غیرعامل در شهرها موجب شناخت شهر و چشم انداز بهتر در پیشبرد اهداف شهری می‌شود و با توجه به اهمیت این موضوع سازمان پدافند غیر عامل کشور بر آن شد تا در ۵۰ شهر کشور، برای تهیه مطالعات پدافند غیر عامل مشارکت ۵۰ درصدی داشته باشد که شهرستان آمل نیز یکی از شهرهای برگزیده این طرح است.

گفتنی است در پایان این جلسه احکام رؤسای کمیته‌های تخصصی پدافند غیر عامل شهر آمل ابلاغ شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.