با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

علامه حسن‌زاده آملی با چله‌نشینی در مسیر اهل بیت و دین اسلام، روشنگری کردند

آیت‌الله عباسی خراسانی شاگرد برجسته حضرت علامه از این استاد و سالک توحیدی به عنوان چراغ هدایتی نام برد که در زندگی قله‌نشین بودند و با چله‌نشینی در مسیر اهل بیت و دین اسلام، روشنگری و هدایت داشتند.

منتشر شده

در

آیت‌الله هادی عباسی خراسانی شاگرد برجسته حضرت علامه حسن‌زاده آملی طی سخنانی در مراسم تشییع پیکر علامه حسن حسن‌زاده آملی در میدان هفده شهریور آمل که با حزن و اندوه فراوان همراه بود،با بیان جمله معروف علامه در خطاب به افراد، اظهار کرد: «آقاجان آقاجان» حضرت استادم را به گوش می‌شنوم و تمام زحمات ۲۵ ساله آن حضرت در دلم جولان می‌یابد.

وی افزود: بسیار جای سوال است که چرا در اربعین این عالم وارسته تشییع می‌شود و البته این به دلیل همان دوستی با اهل بیت(ع) و حرکت در مسیر ائمه اطهار(ع)بوده است.

آیت‌الله عباسی خراسانی شاگرد برجسته حضرت علامه گفت: خورشید علم و دانش در میان ما درخشید و غروب غمگین در مازندران داشتند؛ حضرت علامه خورشید ایران نه بلکه خورشید جهان عالم بودند که در بیمارستان امام رضا(ع) آمل غروب کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت استاد فرمودند: «هر چه دارم از امام رضا دارم» خاطر نشان کرد: حضرت علامه، علم و دانش خود را از امام رضا می‌دانستند و بی‌جهت نیست که یک دنیا را به خود مشغول کرده است.

آیت‌الله عباسی خراسانی شاگرد برجسته حضرت علامه افزود: شناسنامه آثار علامه اربعینیات بود و اکنون این مردم آمدند تا بدن مطهر علامه را تا قله آمل بدرقه کنند.

وی گفت: ایشان در زندگی قله‌نشین بودند و با چله‌نشینی در مسیر اهل بیت و دین اسلام روشنگری و هدایت داشتند.

به گزارش فارس؛ علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد اواخر سال ۱۳۰۷ در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل است که از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.

آیت الله حسن حسن زاده آملی سرانجام در سوم مهرماه ۱۴۰۰  در سن  ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفتند و قرار است پیکر ایشان امروز در اربعین حسینی تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی امروز در روز اربعین حسینی از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم برگزار و سپس پیکر علامه به روستای زادگاهش « ایرا» منتقل می شود تا در زادگاهش و در آرامگاه ابدی آرام گیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.