با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

لزوم روایتگری زوایای پنهان حماسه ششم بهمن آمل برای نسل جوان و نوجوان

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه آملی‌ها برای دفاع از نظام و انقلاب از جان و دل مایه گذاشتند، گفت: زوایای مختلف حماسه آمل برای نسل نوجوان، جوان و دانش‌آموزان به روشنی بازگو و روایتگری شود.

منتشر شده

در

علیرضا سعدی‌پور عصر امروز در همایش دانش‌آموزی حماسه اسلامی مردم آمل در ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ اظهار کرد: مردم مقاوم شهرستان آمل در هر برهه از تاریخ نشان دادند که سرآمد و دشمن‌ستیز هستند.

وی با اعلام اینکه آملی‌ها برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی، دین اسلام و انقلاب از جان و دل مایه گذاشتند، گفت: باید زوایای مختلف حماسه جنگل آمل برای نسل نوجوان، جوان و دانش‌آموزانی که آن روزها را ندیدند و درک نکردند به روشنی بازگو و روایتگری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به سند تحول بنیادین با ۱۳۱ راهکار اجرایی و ۲۳ هدف عملیاتی که توسط رهبر انقلاب اسلامی تایید و امضا شد، افزود: ترویج فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی، شجاعت و شهادت در این سند تحول آمده است زیرا باید فرهنگ بسیار غنی مقاومت و ایثار را در سطح کشور و استان ترویج دهیم و برگزاری یادواره‌های شهدا مهمترین راه است.

این مسؤول با اشاره به میزبانی مازندران از دبیرخانه ملی طرح لاله‌های روشن که هدف آن ترویج فرهنگ شهید، شهادت و مقاومت است، خاطرنشان کرد: مقاومت مردم آمل در سال ۱۳۶۰ با اهدای ۴۱ شهید در کمتر از ۱۰ ساعت برگ زرینی بوده که امام امت نیز از آن با افتخار در وصیت‌نامه خود نام برده است.

شهادت ۳۶ هزار دانش‌آموز برای انقلاب اسلامی

سعدی‌پور با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب شد، ادامه داد: اگر شهدای دانش‌آموز برای دفاع از انقلاب و اسلام جان خود را بر کف گرفتند ما هم باید راهرو مناسب برای آنها باشیم.

وی با اشاره به دانش‌آموز شهید به نام شهید فهمیده که امام راحل فرمودند رهبر من آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که نارنجک به کمر بسته و زیر تانک می‌رود، افزود: شهدای زیادی همانند فهمیده‌ها برای ایجاد امنیت، اقتدار، ابهت، عزت و بزرگی ایران اسلامی قدا کردیم پس باید در مسیر انقلاب یاد شهدا را گرامی بداریم و در سنگر تعلیم و تربیت وظیفه داریم به بهترین شکل کسب علم و دانش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه صبح امروز زنگ حماسه و مقاومت به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه اسلامی مردم آمل در ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ در مدارس استان مازندران به صدا درآمد، تصریح کرد: آمل در یک نیم روز به شهر هزار سنگر تبدیل شده و برای همیشه جاوید ماند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه آمل شهر علما، فلاسفه، فقها و اندیشمندان است و چهره‌های شاخص همانند علامه ذوفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی بر تارک جهان اسلام می‌درخشند، یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی بر دشمن‌شناسی، شناخت دشمنان و آمریکای جهان‌خوار تأکید دارند و ما نیز باید با تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی بتوانیم فرهنگ ایثار، شهادت و استقامت را ترویج دهیم.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه حماسه‌سازی مردم این شهرستان تنها به حماسه اسلامی 6 بهمن ختم نمی‌شود، اظهار کرد: ششم بهمن به عنوان یک حماسه اسلامی و الگوی مهم برای مقاومت جایگاه ویژه دارد و باید با تلاش مسؤولان و مردم در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

سید عباس حسینی افزود: باید روایان و افرادی که آن روز عظیم را درک کردند به درستی دست به تبلیغ و ترویج آن واقعه بزنند.

حماسه ۶ بهمن سال ۶۰ ریشه در نهضت عاشورای حسینی دارد

امام جمعه آمل در این مراسم با اعلام اینکه شهدا عند ربهم یرزقون هستند و ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است، اظهار کرد: دیار علویان به عنوان مرکز تشییع و مروج حکومت علویان باید با دیدگاه بلند حماسه ششم بهمن را ترویج و گسترش دهد.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی، افزود: نگاه بلند دینداری و دین‌مداری اجدادمان ریشه در نهضت عاشورای حسینی دارد البته در صحنه عاشورا یک شهید ایرانی از دیلمان و خطه شمال داشتیم که در نظر اهل بیت این شهید والامقام بسیار محبوب بود.

وی با اشاره به اینکه شاهنامه فردوسی و قصه‌گویی از آن ملت ایران است و تاریخ نشان از رشادت ما دارد، تصریح کرد: امروزه خانواده شهیدان و مادران شهدا بزرگترین درس را به تاریخ دادند که با درس‌آموزی از مکتب عاشورا و زیر چتر ولایت فرزندان جاوید و ماندگار را تربیت کردند.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه تربیت نوجوانان و جوانان انقلابی و شهدا ریشه در مکتب امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) دارد، خاطرنشان کرد: والدین شهدا به برکت دینداری و دین‌مداری شهیدان را در دامن خود تربیت کردند و باید بدانسم امروزه تربیت فرزندان بسیار مهم بوده و نسل جوان را با عاملان اصلی امنیت، اقتدار، ابهت و عزت کشورمان آشنا کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه در حماسه اسلامی آمل هر یک ربع یک شهید در ۶ بهمن به برکت تربیت صحیح مادران شهدا تقدیم انقلاب اسلامی شد، گفت: عزت و سربلندی در دنیا و سرافرازی در قیامت با الگوگیری از شهدا محقق می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل هم در این مراسم اظهار کرد: گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل وظیفه همه است هرچند امروز در تمام شهرستان‌ها و مناطق مختلف مازندران زنگ نمادین ۶ بهمن به صدا درآمد.

عباس مرزبند افزود: انقلاب اسلامی ایران با خون‌های پاکی به ثمر نشست که درس‌آموخته مکتب اهل بیت بودند و برای همیشه درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی را ریشه‌دار و مستحکم کردند.

وی با اعلام اینکه باید امروزه دانش‌آموزان با تحصیل علم، دانش و تعلیم معارف دست به پاسداشت و ادامه راه شهدای بزرگ انقلاب و حماسه اسلامی آمل بزنند، تصریح کرد: باید همیشه آن اندیشه‌های والا را پاس بداریم تا شرمنده شهدا نباشیم.

مرزبند گفت: اگر می‌خواهیم در راه علم، دانش و اندیشه سرآمد و پیشتاز باشیم باید از جان مایه بگذاریم، علم بیاموزیم و سربلند را برای خود و کشورمان به ارمغان بیاوریم.

برش کیک ۴۰ سالگی ۶ بهمن توسط مادر شهیدان صادقی

به گزارش فارس، زنگ ایثار و مقاومت حماسه اسلامی ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ آمل نیز صبح امروز با حضور مسؤولان استانی، شهری، خانواده شهیدان صادقی و خاکپور و همراهی دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه متوسطه اول شاهد به صدا درآمد.

همچنین کیک چهلمین سالگرد حماسه اسلامی ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل به صورت نمادین توسط مادر شهیدان رجبعلی و علی صادقی برش داده شد./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.