با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

وجود 470 کیلومتر ساحل در مازندران/ لزوم رعایت و حفظ ارزش های اسلامی توسط مسافران در سواحل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران با بیان اینکه ۴۷۰ کیلومتر در مازندران ساحل وجود دارد، گفت: رعایت شئونات و حفظ ارزش های اسلامی در استان مازندران توسط مسافران در شهرها و سواحل مورد انتظار است.

سیدمحمود حسینی پور عصر امروز در آئین مانور امداد و نجات ساحلی و بهره‌برداری از پایگاه امداد و نجات ساحلی در این شهرستان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در کشورمان ایران بسیار قوی فعالیت دارد و در سطح بین الملل خدمات قابل توجه ارائه می دهد.

وی با اشاره به درخشش هلال احمر در تمام بحران ها و بروز مشکلات، افزود: از مهمترین اهداف هلال احمر حفظ و صیانت از جان انسان‌های گرفتار در حوادث و مشکلات مختلف است و احساس مسؤولیت انسان دوستانه و جوانمردانه باعث شده تا جوانان هلال احمر پای کار بیایند و دست به کارهای ماندگار بزنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته مازندران شاهد مسافران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور برای بهره‌مندی از سواحل بود، تصریح کرد: پس از فروکش کردن همه گیری ویروس کرونا شاهد سفر حجم عظیم مسافران به مازندران بودیم و این مهم باعث شده تا ناجیان غریق شبانه روزی در نوار ساحلی فعالیت داشته باشند.

غرق شدن ۹۵ نفر سال گذشته در سواحل مازندران

حسینی‌پور با اشاره به اینکه ناجیان غریق افراد زیادی را سال گذشته از خطر مرگ و غرق شدگی در مازندران نجات دادند، ادامه داد: ولی تعداد ۹۵ نفر سال گذشته در سواحل استان جان خود را از دست دادند.

وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌منت ناجیان غریق در سواحل شهرهای مختلف مازندران، گفت: ناجیان غریق افتخاری باید در یک برنامه مدون سازماندهی شده به عضویت جمعیت هلال احمر دربیایند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کاهش ۵۰ درصدی غریق در سواحل مازندران با حضور عوامل هلال احمر و ناجیان غریق باید امسال محقق شود، افزود: باید با نقش‌آفرینی عوامل امداد و نجات حتی امسال کاهش غریق سواحل به بیش از ۵۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه باید مانورهای مختلف تجهیزات امدادی در سواحل مازندران برگزار شود، یادآور شد: تهیه جت اسکی برای نجات جان انسان‌ها در دریا بسیار مهم است و باید با مساعدت جمعیت هلال احمر کشور این خودروی امدادی در اختیار ناجیان قرار گیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه ۴۷۰ کیلومتر در مازندران ساحل وجود دارد، ادامه داد: هموطنان و مسافران باید بدانند که امت حزب الله و شهیدپرور مازندران توقع دارند حفظ ارزش‌های اسلامی در استان مازندران در همه ایام به ویژه فصل گرم تابستان در شهرها و سواحل رعایت شود.

آماده شدن پیوست فرهنگی در سواحل مازندران

وی بیان کرد: پیوست فرهنگی در سواحل مازندران آماده شده و مسؤولیت دستگاه ها در آن مشخص شد تا جایگاه ویژه مازندران به عنوان دیار علویان حفظ شده و ارزش‌های اسلامی در آن رعایت شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید این استان همیشه نظاره‌گر و شاهد اعمال و رفتارمان هستند، گفت: مهمترین مسئله در وصیت‌نامه شهدا حفظ ارزش‌های اسلامی است که باید در اولویت همه هموطنان قرار گیرد.

خبر و عکس: قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.