با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پخت آش نذری ۴ تنی در روستای طوله کلا آمل

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در آمل همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) با پخت آش نذری بیش از چهار تنی آن را میان حدود سوگواران فاطمی در این شهرستان توزیع کردند.

منتشر شده

در

این آش نذری چهار تنی پیش از ظهر پنجشنبه در روستای طوله کلاً از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل پخت شد و در پخت آن آشپزها و عوامل پخت مشارکت داشتند. برای پخت این آش حدود ۱۵۰ کیلوگرم انواع بنشن (حبوب)، ۱۲۰ کیلوگرم برنج، ۱۰۵ کیلوگرم رشته، یکصد کیلوگرم کشک و ۹۰ کیلو کیلوگرم پیاز و انواع سبزی استفاده شد.

این آش نذری میان ساکنان حدود ۱۵ روستائ بخش مرکزی و دابودشت شهرستان آمل و مهمانانی که از شهرهای استان در این روستا حضور داشتند، توزیع شد.

مسئول برپایی پخت آش نذری در ایام فاطمیه در روستای طوله کلاً آمل گفت که پخت آش نذری ویژه ایام فاطمیه در این روستا سابقه‌ای حدود دو دهه‌ای دارد و پخت آن از ۲ دیگ اکنون به بیش از ۱۵ دیگ بزرگ افزایش یافته است.

خلیل مکاری افزود: دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در شهرستان آمل علاقه و اعتقاد خاصی به طبخ آش نذری در ایام فاطمیه دارند و مردم خوردن و بردن این آش را متبرک می‌دانند و از ساعت‌ها قبل در روستا حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: برای تأمین مواد مورد نیاز آش نذری معمولاً مردم از سال قبل با نذر کردن و گرفتن حاجاتشان آماده می‌شوند و هر سال هم بر تعداد شرکت کنندگان در این کار خیر اضافه می‌شود

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.