با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آتش سوزی پنگانه جنگل های مازندران مهار شد

حدود 50 هکتار از اراضی جنگلی استان از نوع درختان کمیاب راش و سرخ دار در شهرستان های آمل ، بابل ، نکاء ، بهشهر و نور در آتش سوخت .
 

منتشر شده

در

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت که آتش با بهره گیری از بالگرد ، نیروهای یگان حفاظتی و بسیج مردمی در این مناطق جنگلی مهار شد.
سرهنگ حسینعلی خورشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وجود تنه درختان فرسوده در جنگل ، تندباد و صعب العبور بودن مناطق حادثه دیده را علت اصلی در طولانی شدن مهار آتش سوزی های اخیر اعلام کرد.
وی افزود : در شرایط فعلی طبق گزارشات دریافتی ، آتش در اراضی جنگلی نور ، بابل و نکا به طور کامل خاموش و در جنگل های آمل و بهشهر از گسترش نفوذ آتش به مناطق دیگر جلوگیری شد.
سرهنگ خورشیدی اظهار داشت : گروههای یگان حفاظت و نیروهای مردمی برای خاموش کردن آتش حضور دارند و تا پایان عملیات اطفاء ادامه خواهد داشت.
** مه ، مانع پرواز بالگرد در آمل
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران همچنین گفت که به دلیل وقوع آتش سوزی در مناطق صعب العبورآمل امامزاده عبدالله برای تسریع درخاموش کردن آتش از بالگرد استفاده شد.
این آتش سوزی در جنگل روستای ' رزکه ' رخ داد و دستیابی نیروی انسانی برای خاموش کردن آن حدود 24 ساعت زمان برد.
سرهنگ خورشیدی افزود : در حال حاضر به علت مه آلوده بودن منطقه و کاهش دید ، امکان پرواز بالگرد وجود ندارد و خاموش کردن آتش با نیروی انسانی منطقه به کندی در حال انجام است.
** پیش بینی بارش باران در پایان هفته جاری
اداره کل هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که با نفوذ سامانه جدید بارشی به این استان علاوه بر کاهش 4 تا 5 درجه ای دما، بارش باران نیز منطقه را فرا می گیرد.
با بارش باران که هم اکنون در مناطق جلگه ای به صورت پراکنده آغاز شده ، به نظر می رسد که جنگل مازندران نیز از زیر بار آتش رهایی یابد.
مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.