با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

آتش سوزی ۳ هکتار از مراتع لاریجان آمل مهار شد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر /رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل گفت: آتش سوزی سه هکتار از مراتع روستای کرف لاریجان که عصر امروز اتفاق افتاد، با تلاش ماموران منابع طبیعی و مردم مهار شد.
علی اصغر اسماعیل زاده با اشاره به مهار آتش سوزی مراتع لاریجان توسط مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهار کرد: بخشی از مراتع روستای کرف لاریجان عصر امروز طعمه حریق شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش، مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل و سرجنگلبانی لاریجان در محل حادثه حاضر شدند.
وی با اشاره به اقدام به موقع و خاموشی زبانه های آتش، افزود: در عملیات اطفای حریق عرصه مرتعی، بخشدار لاریجان، نیروهای مردمی و همیاران طبیعت حضور داشتند.
اسماعیل زاده با اشاره به اینکه در برآورد اولیه حدود ۳ هکتار از عرصه مرتعی دچار آتش سوزی شد، تصریح کرد: هم اکنون زبانه های آتش کاملا خاموش شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل در بیان علت آتش سوزی در مرتع کرف، خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش دمای هوا و احتمال حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، علت اکثر آتش‌سوزی‌های اراضی ملی و طبیعی، عامل انسانی و بی احتیاطی انسان ها است.
وی گفت: از هموطنان و همشهریان درخواست دارم از برپایی آتش در عرصه‌های منابع طبیعی خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش و دود در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، گزارش لازم را از طریق شماره‌های تماس 1504 و 139 یگان حفاظت منابع طبیعی اعلام کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.