با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آخرین تصمیمات در ستاد مبارزه با کرونا در مازندران/ افزایش ۱۲درصدی ورود مسافران

استاندار مازندران گفت: از ابتدای تیر ماه جاری برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی مهدکوک‌ها، کنسرت‌ها و جشن‌های فرهنگی و هنری با ظرفیت ۵۰ درصد، بازگشایی کلاس‌های آموزشی و آموزشگاه‌های خصوصی، سالن‌های سینما، تورهای داخلی را خواهیم داشت.

منتشر شده

در

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران صبح  امروز در ستاد ملی مبارزه با  کرونا، در سالن استانداری مرکز مازندران، اظهار کرد: اولویت اول سلامت مردم است، معیشت و اقتصاد مردم هم اهمیت دارد، در مقابله با کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی، فیزیکی با رعایت بهداشت فردی رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضرورت دارد.

وی افزود: تابستان امسال، از استان‌هایی هستیم که بیشترین حجم مسافران را داریم، وضعیت سواحل به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسافران نامطلوب است، براین اساس معیشت و سلامت مردم دچار مشکل می‌شود.

حسین‌زادگان از اصناف که بیشترین ارتباط را با مسافران دارند درخواست کرد که موارد بهداشتی را رعایت کنند و در ادامه گفت: مردم استان ما که میزبان هستند فکر نکنند موضوع کرونا منتفی شده، متأسفانه روزانه  فوتی و بستری داریم، کرونا هست و دستکم تا یکی دو سال آینده باید ایستادگی کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: استان مازندران یک استان گردشگرپذیر است و مشاغل و درآمدهای و شهرستان‌های ساحلی منوط بر مدیریت مسافران است، به دلیل وجود ویروس کرونا و محدودیت،  رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان ضرورت دارد.

وی ابراز کرد: جلوی ورود مسافران را نمی‌گیریم ولی بازرسی‌ها را تشدید می‌کنیم، اگر اماکنی را ببینیم که از حالت کار استاندارد خارج شده با وجود میل باطنی عملکردش را محدود می‌کنیم.

حسین‌زادگان اعلام کرد: نسبت به سال گذشته در تعدد مسافران رشد ۱۲ درصدی داشتیم ولی در میزان ورودی و تردد خودروها ۱۴ درصد کاهش داریم،  در این ایام تعدد مسافران زیاد بود که این افزایش نشان دهنده این است که مردم استان نسبت به سال گدشته بیشتر به سواحل و شهرستان‌های اطراف داشتند.

استاندار مازندران با اشاره به تصمیمات اخیر در این جلسه، گفت: از ابتدای تیرماه جاری برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی مهدکوک‌ها، کنسرت‌ها و جشن‌های فرهنگی و هنری با ظرفیت ۵۰ درصد، بازگشایی کلاس‌های آموزشی و آموزشگاه‌های خصوصی، سالن‌های سینما، تورهای داخلی را خواهیم داشت.

وی در پایان تأکید کرد: بازگشایی‌ها به منزله عادی شدن اوضاع کرونا در استان نیست بلکه وارد مرحله سخت تری خواهیم شد، از مردم خواهش دارم رعایت موارد پیشگیرانه را اولویت قرار دهند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.