با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آزادی 130 هزار زندانی غیرعمد با حمایت خیرین

معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: بیش از سه دهه از فعالیت ستاد دیه کشور می‌گذرد، در این مدت بیش از ۳۰۰ جشن گلریزان در کشور برگزار شده که به لطف خیران تاکنون ۱۳۰هزار زندانی غیرعمد آزاد شده‌اند.

منتشر شده

در

جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد در دادگستری استان مازندران با حضور خیران و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد که هر کدام سهمی در آزادی زندانیان داشتند.

در ابتدای مراسم مجید احسانی معاون اجرایی ستاد دیه کشور اظهار کرد: بیش از سه دهه از فعالیت ستاد دیه کشور می‌گذرد، در این مدت بیش از ۳۰۰ جشن گلریزان در کشور برگزار شده که به لطف خیران تاکنون ۱۳۰هزار زندانی در این ۳۰ سال آزاد شدند.

وی افزود: همدلی و اعتماد مسؤولان، مردم و خیران به ستاد دیه جای تحسین دارد، در سی و دومین مرحله از جشن گلریزان، مقام معظم رهبری ۴۰۰ میلیون تومان،  رئیس جمهور ۲۷۰ میلیون تومان و بقیه مسؤولان کشوری اعم از سران سه قوه مبالغ میلیونی به ستاد دیه اهدا کردند که نشان دهنده اعتماد مسؤولان و مردم به ستاد دیه است.

احسانی خاطرنشان کرد: صداقت در کار مهم‌ترین اصل در ستاد دیه است، کارکنان با وضو سر پست حاضر می‌شوند، در این ستاد ساعت و زمان ملاک و معیار نیست به طوری که گاهی همکاران تا پاسی از شب فعالیت می‌کنند تا زمینه آزادی یک زندانی فراهم شود.
 
این مسؤول تصریح کرد: هدف ستاد دیه علاوه بر بحث آزادی، توجه به امر پیشگیری از جرم است که در این زمینه تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و قوانینی به تصویب رسید که خروجی این بود که در حال حاضر کمتر از 200 نفر زندانی محکوم به پرداخت دیه در کشور داریم، یا بحث اصلاح قانون چک که با پیگیری تصویب شد، و در حال حاضر هم در رابطه با پرداخت مهریه برنامه و جلساتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ توفیق این را داشتیم که ۷ هزار و ۹۳۲ نفر از زندانیان در کشور را آزاد کنیم، اظهار کرد: 48  درصد از بدهی این افراد بخشوده شد.

احسانی اعلام کرد: استان مازندران رتبه چهارم را در جرائم غیرعمد را در کشور داشته و در بخش مهریه هم آمار بالایی از  زندانیان را به خود اختصاص داده است، که امیدوارم فرهنگ‌سازی در بحث پیشگیری از جرائم در اولویت بوده و خیران ادامه دهنده راهی برای آزادی زندانیان باشند.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران که حدود دو روز از معارفه‌اش در این سمت می‌گذرد، در ادامه افزود: جشن گلریزان برای آزادی زندانیان نیارمند در ماه مبارک رمضان توسط ستاد دیه به این دلیل برگزار می‌شود، که در این ماه خدا ظرفیت‌های فراوانی قرار داده است،  همه ساعات این ماه مبارک بوده و هر کار خیر و عمل نیکی که صورت بگیرد چه کم باشد و چه زیاد مقبول درگاه الهی است.

وی تصریح کرد: در این ماه انسان‌ها علاوه بر خودشان می‌توانند به پیرامون خودشان نیز توجه داشته باشند، ماه رمضان زمانی برای خودسازی است، نباید دچار تکبر شویم  همواره باید رو به سوی خدا داشته باشیم، رمضان؛ ماه طهارت نفس، تقویت مکارم اخلاقی و زدودن رذایل اخلاقی بوده و فرصتی است تا انسان خود را بیمه کرده و با تدبر و تعقل در قرآن از گناهان بزرگ دوری کند، دعا در  در حق بدهکاران، گرفتاران و نیازمندان نباید فراموش شود.

اکبری خاطرنشان کرد: برگزاری این جشن برکات زیادی دارد، چرا که تعداد زیادی محکوم گرفتار از بند خلاصی پیدا کرده و به آغوش خانواده باز می‌گردند، گاهی کسی محکوم است ولی گرفتار و محبوس نیست ولی کسانی که در جشن گلریزان حمایت شده و آزاد می‌شوند، محبوس بوده و  این گلریزان است که به داد این نوع افراد می‌رسد.

این مسؤول ادامه داد:  شاید برای همه پیش بیاید قرار گرفتن در شرایطی که نتوانیم  دین خود را ادا کنیم، در این صورت است که از دیگران توقع کمک داریم، دست‌گیری از افراد در این شرایط سخت  عبادت بزرگی است  که فقط خدای متعال  قدرش را می‌داند و در دنیا و آخرت به آن می‌پردازد،  یاد بگیریم هر آنچه که می‌توانیم کمک کنیم.

وی با اشاره به کودکی که در مراسم حاضر بود و  قلکش را شکست و هر آنچه پس انداز کرده بود برای آزادی زندانیان اهدا کرد، گفت: این کار او شاید بسیار کوچک ولی با ارزش است،  مهم این است که در این عبادت سهیم باشیم، به یاد دیگران بوده و در رفع مشکلات‌شان کمک کنیم، باید به همه کسانی که با نیت خیر در آزادی زندانیان مشارکت کردند آفرین گفت، امیدواریم افراد بیشتری از مردم استان در این راه مشارکت کنند، دستگاه قضایی استان مازندران هم تا جایی که مقدور است کمک خواهد کرد تا صلح و سازش برای زندانیان محکوم فراهم شود.

اکبری در پایان گفت: من از کسانی که طلب دارند می‌خواهم رسم شیعه بودن به جا آورده و انقدر سخت نگیرند تا محکومان فرصت جبران داشته باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.