با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آغاز طرح ساماندهی دست‌فروشان خیابان‌های اصلی آمل

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری آمل گفت: طرح ساماندهی دست‌فروشان خیابان‌های اصلی شهر آمل آغاز شد.

منتشر شده

در

حسن مهدوی‌فر با اشاره به آغاز ساماندهی دستفروشان خیابان‌های اصلی شهر، اظهار کرد: با توجه به تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداری‌ها دفاع از حقوق شهروندان با سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها ضایع شده برای‌مان یک الزام محسوب می‌شود.

وی با بیان سختی و دشواری تردد توسط دست‌فروشان و بساط‌گران با اشغال فضای زیادی از پیاده‌روها، افزود: این مهم اعتراض و نارضایتی مغازه‌‌داران دارای مجوز و پروانه کسب را هم به همراه داشت.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری آمل هدف از این طرح را برقراری نظم و انضباط شهری دانست و متذکر شد: تاکنون به علت کمبود امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز اقدام گسترده‌ای برای ساماندهی دست‌فروشان و جلوگیری از سد معابر انجام نشده است.

این مسؤول با بیان حمایت شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری به همراه در اختیار گذاشتن امکانات لازم، ادامه داد: برنامه‌ای برای حذف دست‌‎فروشان و وانت‌بارها نداریم بلکه در صدد حمایت و ایجاد امنیت شغلی هستیم.

مهدوی‌فر با اشاره به اینکه سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری آمل در حال احداث بازارچه‌های محلی در خیابان‌های مختلف شهر است، اظهار کرد: دست‌فروشان و وانت‌بارها می‌توانند برای کسب درآمد به نقاط مشخص شده مراجعه کرده تا تحت حمایت شهرداری قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه وانت‌بارها با گسترده کردن بساط علاوه بر ایجاد ترافیک از پارک خودروهای دیگر شهروندان در اطراف بساط خود جلوگیری می‌کنند، گفت: در راه اجرای طرح ساماندهی انتظار داریم تا همه کمک حال باشند.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری آمل با اشاره به راه‌اندازی مجدد کشتارگاه دام شهرداری، اظهار کرد: با توجه به سرعت دادن پروژه کشتارگاه مدرن و صنعتی این شهرستان، کشتارگاه فعلی دام شهرداری آمل پس از بازسازی به زودی راه‌اندازی  می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه آمل از ظرفیت بالایی در کشتار دام و مصرف گوشت قرمز در استان مازندران برخوردار است، ادامه داد: شهرداری آمل در پی احداث کشتارگاه تمام صنعتی و مدرن است که مراحل پایانی برای اخذ مجوز را شاهد هستیم.

مهدوی‌فر با تأکید بر سلامت شهروندان یادآور شد: تمام موارد بهداشتی در مورد محل کشتار، نگهداری لاشه و جلوگیری از بوی نامطبوع گذشته برای حفظ آرامش مردم منطقه رعایت شد همچنین پیش‌سردکن، لاشه‌سوز و کانال خون‌گیری دیگر امکانات و تجهیزاتی بوده که برای نخستین بار در این کشتارگاه نصب شد تا شهروندان از سلامت گوشت مصرفی اطمینان مطلوب داشته باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.