با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آغاز طرح سلامت

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آمل گفت:طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مبارزه با کرونا ویروس، با ایجاد تیم رصد 262 پایگاه فعال بسیج این شهرستان آغاز به کار کرده است.

منتشر شده

در

پایگاه خبری آمل نیوز- قربانعلی مسافر /مهدی فلاح عصر امروز در نشست خبری طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مبارزه با کرونا ویروس، اظهار کرد: طرح سپهبد شهید سلیمانی با محوریت کنترل شیوع ویروس کرونا به صورت مردم‌محور و هر خانه یک پایگاه خواهد بود.

وی افزود: این طرح بزرگ بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین بوده و از اول آذر امسال با بیان دستورالعمل‌های لازم مطرح شد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آمل با اعلام اینکه باید در پایگاه‌های بسیج محلات و حوزه‌های محلات برادر و خواهر بتوانیم با جلسات مستمر به صورت هفتگی اقدامات لازم را انجام دهیم، تصریح کرد: این طرح لبیک به بیانات مقام معظم رهبری و جامه عمل پوشیدن به فرمایشات معظم‌له خواهد بود تا مدیریت، کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش پروتکل‌های بهداشتی و رصد خانواده‌های بیماران تا کاهش بستری، کاهش مرگ و میر و گروه‌های در معرض خطر انجام شود.

این مسؤول با اشاره به تشکیل و اعزام تیم‌های رصد و شناسایی بسیج در سطح محلات به صورت منزل به منزل، خاطرنشان کرد: هر تیم رصد حداقل دو نفر یا بیشتر بوده و رصد 40 خانواده تحت پوشش را عهده‌دار هستند البته در این طرح هر خانواده یک سفیر سلامت خواهد بود.

فلاح با اعلام نقش حمایتی پایگاه‌های بسیج و تیم‌های رصد، یادآور شد: تیم‌ها وظیفه دارند تا اگر سرپرست خانواده دچار بیماری شده و از لحاظ مالی، تهیه مایحتاج زندگی و دارو مشکل دارد به آنها سبدهای معیشتی حداقل طی دو مرحله در طول قرنطینه تحویل دهند.

وی ادامه داد: در این طرح خانواده‌های نیازمند شناسایی شده و مایحتاج قرنطینه در اختیارشان قرار می‌گیرد همچنین کمک دارویی و مواد غذایی هم برای بیماران نیازمند اختصاص می‌یابد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آمل با اشاره به تیم‌های مراقبتی برای راهنمایی به سمت بیمارستان و قرنطینه خانگی، افزود: این طرح در قالب چهار تیم نظارتی، مراقبتی، رصد و شناسایی فعالیت دارند.

این مسؤول با اعلام داشتن کارت شناسایی برای تیم‌های رصد جهت اعتماد خانواده‌ها و عدم سوء استفاده از برخی تخلفات و تقلبات، متذکر شد: تعداد 273 پایگاه روستایی محلات داریم و نیازمند به حدود 7 هزار کارت برای تیم رصد هستیم.

فلاح با اشاره به اینکه حدود 130 هزار خانوار در آمل داریم و باید حداکثر 3 هزار و 300 تیم رصد داشته باشیم، گفت: این طرح باعث شده تا اختصاص سبدهای حمایتی و معیشتی هدفمند باشند ولی متأسفانه با عدم همکاری سازمان‌ها و انجمن‌های خیریه مردم‌نهاد در ایام کرونا برخی خانواده‌ها چندین بار مشمول اختصاص سبد حمایتی شدند ولی بعضی خانواده‌ها حتی یک بار هم سبد حمایتی دریافت نکردند.

وی با اعلام اینکه باید برای حمایت خانوارهای کرونایی هدفمند اقدام کنیم، افزود: این طرح در 262 پایگاه فعال بسیج آمل آغاز به کار کرده و تعداد 271 تیم هم‌اکنون وارد میدان شدند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آمل با اعلام اینکه حدود 4 هزار و 400 خانوار تاکنون درطرح سفیر سلامت شناسایی شدند، گفت: تیم رصد ما با مراجعه درب منازل با خانوار مختلفی ارتباط برقرار کردند.

این مسؤول یادآور شد: این طرح برای خانوارها اجباری نیست و تیم‌های رصد فقط یک بار درب منزل می‌روند البته برای مراتب بعدی افراد به صورت تلفنی، پیامک و فضای مجازی به سراغ خانوارها می‌روند.

فلاح با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار نیروی کار در آمل داریم که 20 درصد آنها غیر بومی هستند و از شهرهای مختلف برای کار به این شهرستان می‌آیند، بیان کرد: با توجه به اینکه 50 درصد اقتصاد مازندران به کارخانجات و مراکز تولیدی آمل وابسته است، ورود کارگران غیربومی می‌تواند بر روند شیوع کرونا تأثیر مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به قرار داشتن محور مواصلاتی هراز به عنوان یکی از مهمترین جاده‌های شریانی کشور در آمل، گفت: مسافران و گردشگران زیادی که از مسیر هراز وارد مازندران و شهرستان آمل می‌شوند بر روند کرونا تأثیرگذار هستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.