با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آغاز پروژه سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریالی

همزمان با ایام‌الله دهه فجر 7 طرح عمرانی و خدماتی دیگر شهرداری آمل افتتاح شده و در مهمترین اقدام پروژه سرمایهگذاری 250 میلیارد ریالی اجرای شبکه فیبر نوری "شهر هوشمند" در آمل آغاز شد.

منتشر شده

در

همزمان با ایام‌الله دهه فجر هفت طرح عمرانی و خدماتی دیگر شهرداری آمل  افتتاح شده و در مهم‌ترین اقدام پروژه سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی اجرای شبکه فیبر نوری "شهر هوشمند" در آمل آغاز شد.

این آئین با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران، معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی، دادستان، رئیس دادگستری، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار آمل برگزار شد.

طرح‌های شهرداری و پروژه سرمایه‌گذاری شبکه فیبر نوری با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شد.

طرح "شهر هوشمند" هم‌اکنون فقط در برخی مراکز استان‌ها اجرا شده و شهر آمل نخستین شهر غیر مرکز استان است که با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی شرکت ایرانسل و شهرداری آمل به صورت مشترک اجرایی می‌شود.

طول شبکه اجرای فیبر نوری حدود ۳۱ کیلومتر است که با بهره‌برداری از آن به عنوان توسعه زیرساخت شهر هوشمند در آمل، افزایش سطح خدمات شبکه همراه و ارائه تکنولوژی جدید در حوزه ارتباطات و فناوری‌ها با مشکلات کمتر به شهروندان آملی ارایه می‌شود.

طرح‌ها شهرداری آمل شامل افتتاح سه پارک محله در کوچه ایثار 5 به مساحت 2 هزار و ۶۰۰ متر مربع، مینی پارک در کوچه رضوان ۶۰ به مساحت ۵۵۰ متر مربع و پارک محله نسترن در خیابان پاسداران به مساحت یک هزار و ۶۲۰ متر مربع است که با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شده است.

دو طرح حوزه ترافیک شهری شامل اصلاح طرح هندسی زیرگذر پل شهدای جنگل با اعتبار ۵ میلیارد ریال و اصلاح طرح هندسی تقاطع همسطح بلوار بسیج در لاله ۴۶ به شعاع ۲۵ متر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال بوده و تکمیل پوشش سقف سنتی در بازار نمدمالان به طول ۲۲۰ متر مربع و اعتبار ۱۷ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده است.

افتتاح پروژه‌ها با هدف افزایش شبکه ارتباطی، افزایش فضای سبز و کاهش ترافیک

شهردار آمل در مراسم عملیات اجرایی شبکه فیبرنوری و 7 پروژ شهری، با تبریک گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: پروژه‌های شهرداری در راستای افزایش شبکه ارتباطی، افزایش پارک‌ها، فضای سبز شهری و کم کردن گره‌های کور ترافیکی افتتاح شده است.

سید حمید هاشمی افزود: انقلاب اسلامی به برکت رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری در طول سالیان اخیر با وجود سختی‌های فراوان، با صلابت و داریت کشتی رو به پیشرفت را به پیش برده و این انقلاب با افق ترسیم شده مقام معظم رهبری با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

وی در مورد اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری آمل در دهه مبارک فجر تصریح کرد: طرح شهر هوشمند تنها در برخی مراکز استان‌ها اجرا شده و آمل نخستین شهر غیر مرکز استان است که از سوی شهرداری به صورت مشترک با شرکت ایرانسل با 31 کیلومتر حجم عملیات زیرسازی شبکه‌ای، با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال به این مهم دست می‌یابد.

شهردار آمل اجرای طرح فیبرنوری "شهر هوشمند" را از مهم‎ترین طرح‌های حوزه خدماتی شهرداری آمل برای رفاه حال شهروندان در راستای دسترسی آسان‌تر و بهره‌مند شدن شهروندان به خدمات ویژه حوزه ارتباطی و فناوری بیان کرد و گفت: با افتتاح این طرح در سال‌های آینده، ارائه سطح خدمات شبکه همراه و ارائه تکنولوژی جدید در حوزه ارتباطات و فناوری با مشکلات کمتر به شهروندان آملی تقدیم می‌شود.

این مسئول از حمایت و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر در پیشبرد طرح‌های عمرانی و خدماتی تشکر و قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که امروز در شهر آمل افتتاح شد توسط مجموعه همکاران واحدهای حوزه عمرانی شهرداری اجرایی شد.

هاشمی به موضوع مدیریت پسماند شهری و عزم جدی شهرداری آمل برای بهبود وضعیت فعلی اشاره کرد و گفت: در این مسیر دولت مؤظف است بخشی از مراحل زیرساختی پروژه را که برخی مجوزهای لازم زیست محیطی را گرفته و منابع اعتباری آن هم تأمین شده از شهرداری در این بخش حمایت کند.

وی افزود: شهرداری پس از واگذاری زمین پنج هکتاری سنگ‌چالک، برخی اقدام‎های اولیه از جمله مطالعات کارشناسی و زیست محیطی برای ایجاد کارخانه زباله‌سوز را پیگیری کرده که روند پس از حصول نتیجه نهایی در ساله آینده با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

شهردار آمل بیان کرد: برای سایت پردازش زباله شهرداری که در واقع مکملی برای کارخانه و نیروگاه زباله‌سوز خواهد بود، پیش‌بینی اعتبار حدود ۱۷ میلیارد تومانی شده که خوشبختانه با پیگیری و حمایت فرماندار شهرستان آمل بخشی از این اعتبار تاکنون اختصاص پیدا کرده است.

هاشمی به روند اجرای فاز نخست ساماندهی رودخانه هراز اشاره کرد و گفت: روند اجرای طرح که در چند ماه اخیر شروع شده رضایت‌بخش است همچنین نکته مهم ان است که مسیر حدود هشت و نیم کیلومتری میدان علویان تا کمربندی هزارسنگر به محمودآباد با گذر جریان آب از داخل شهر بوده و انتظار داریم تصرف‌ها و تجاوزهایی که در گذشته به حریم و بستر رودخانه شده توسط دیگر نهادهای نظارتی و اجرایی شهرستان آزاد شده و در اختیار شهرداری قرار گیرد.

تحقق آرزوی 40 سال آملی‌ها در حوزه مدیریت پسماند

رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این آئین با تبریک دهه مبارک فجر و قدردانی از شهردار آمل برای اجرای طرح‌هایی که بهره‌برداری شد، اظهار کرد: در ماه‌های آینده خبرهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف شهری برای شهروندان آملی در راه است که به تدریج شاهد اجرا و افتتاح آن خواهیم بود.

خسرو ابراهیم‌زاده افزود: آرزوی ۴۰ ساله شهروندان آملی در حوزه مدیریت پسماند زباله با تلاش همه مسئولان شهرستان، استان و وزارت کشور در حال تحقق است و اسفند امسال شروع عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه با تلاش و همراهی همه مسئولان استانی و شهری خواسته به حق شهروندان آملی محقق می‌شود، بیان کرد: برای ادامه اجرای طرح بلوار ولایت جنوبی، تملک برخی پلاک‌های باقی مانده ادامه دارد و تا ۳۱ مرداد سال آینده همزمان با پایان فعالیت شورای اسلامی سه آئین افتتاح دیگر در پیش داریم.

اجرای طرح‌های عمرانی حین کرونا عاملی برای دلگرامی و امیدواری مردم

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی نیز با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اجرای طرح‌های حوزه شهری از جمله شهرهوشمند و افتتاح همزمان هفت پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری آمل را عاملی برای دلگرمی و امیدواری مردم دانست و اظهار کرد: در شرایط حساس کشور که با مشکلات شدید اقتصادی و تداوم بیماری کرونا مواجه هستیم، اجرای طرح‌های عمرانی و خدمات باعث دلگرامی و امیدواری شهروندان است.

رضا حاجی‌پور افزود: از مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر انتظار می‌رود در اجرای پروژه‌ها سرعت بیشتر باعث افتتاح زودتر از موعد شود و با توجه به توان مالی، اعتباری و امکانات به وعده شهروندان متعهد بمانیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با پیگیری‌های لازم ادامه تعریض بلوار امام رضا دارای ردیف مستقل بودجه در دولت شده و حدود 300 میلیارد تومان برای تکمیل آن پیش‌بینی اعتبار شد و امیدواریم مسؤولان شهری با آغاز سال آینده پیگیر ادامه تملک و تعریض بلوار باشند.

آمل در هوشمندسازی شهری می‌تواند الگوی استانی باشد

مدیرکل فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران در این مراسم با اعلام اینکه با حمایت و همکاری خوب شورای اسلامی شهر و پیگیری جدی شهردار آمل شاهد افتتاح پروژه‌های خوبی در دهه فجر بودیم، اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌های حوزه زیرساختی در بخش IT اجرایی شد.

احمد توکلی افزود: آمل در هوشمندسازی شهری می‌تواند الگوی استانی باشد و این مهم زمینه‌ساز حضور و سرمایه‌گذاری کلان شهری و توسعه همه جانبه شود.

وی گفت: با توجه مسؤولان شهری آمل در اجرای طرح‌های ترافیکی نسبت به دیگر شهرهای استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.