با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آقایان بیشترین غریق نجات یافته از دریای مازندران

ناجیان غریق از اول خرداد امسال تاکنون ۴۲۱ غریق مرد که گرفتار امواج سهمگین دریای مازندران شده بودند را نجات دادند.

منتشر شده

در

نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران، با بیان اینکه طرح دریااز اول خرداد در مازندران آغاز شد، گفت:ناجیان غریق تاکنون ۵۹۶ نفر را از خطر مرگ نجات دادند.

وی با بیان اینکه از این تعداد غریق نجات یافته ۴۲۱ نفر مرد و ۱۷۴ غریق زن بودند، افزود: سه نفر در این مدت در دریای بابلسر، نور و محمودآباد (سرخرود) غرق شدند.

کریمیان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، غریق در استان افزایش یافته است بطوری که در روز شنبه ۳۶ نفر، یکشنبه ۴۹ و دیروز ۴۴ غریق گرفتار امواج سهمگین دریا شدند که با حضور بموقع ناجیان غریق نجات یافتند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه بیشترین غریق در این مدت در دریای بابلسر، محمودآباد رخ داد، گفت:بخش خصوصی تاکنون به تعهدات خود در زمینه بکارگیری ناجی غریق عمل نکرده است و در این مدت یک غریق در این بخش جان خود را از دست داده است.

وی به مسافران و گردشگران توصیه کرد از شنا در شب و خارج از محدوده طرح دریا خودداری کنند و خانواده‌ها در هنگام غرق یکی از بستگان خود در دریا اقدام به نجات گروهی نکنند و از قایقرانان، جت رانان وعوامل امدادی مستقر در سواحل استفاده کنند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: خانواده‌های که گرفتار مواج خروشان دریای خزر شدند و ناجیان غریق حضور نداشتند از لوازم‌های امدادی مثل تیوپ، طناب، جلیقه و حلقه نجات استفاده کنند.

کریمیان افزود: جان باختگان دریا در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۰۰ نفر بودند ۷۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: هم اکنون ۹۳۰ ناجی غریق، ۱۰۰ جت اسکی و قایق برای امدادرسانی در سواحل مازندران مستقر هستند.

وی افزود: از اول خرداد پارسال تا کنون ۱۲ نفر در دریای مازندران غرق شدند

۴۸۱ نفر پارسال از دریای مازندران نجات یافتند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.