با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آمل، پایلوت و دبیرخانه طرح ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری می شود

مدیر کل دفتر فنی استانداری مازندران گفت: حذف زوائد بصری و ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری در مازندران یک ضرورت است.

منتشر شده

در

احمد توکلی در جلسه هماهنگی شهرداری های ساری قائم شهر،بابل و آمل در دفتر کار شهردار آمل افزود: شهرهای مازندران از نظر آلودگی و زوائد بصری وضعیت اسفناکی دارند. لازم است با تهیه کتابچه قواعد و قوانین متحدالشکل و یک دستورالعمل واحد به استانداردها  و ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری نزدیک شویم.

توکلی اضافه کرد: شهرهای بزرگ مازندران مانند آمل، بابل، قائم شهر و ساری می توانند بعنوان شهرهای پیشرو در توسعه ی استان نقش آفرینی کنند.

وی بر ایجاد یک دبیرخانه جهت پیگیری های لازم و برگزاری جلسات و کارگاه های
آموزشی با هدف باز آفرینی و اصلاح سیما و منظر شهری و توسعه فضای شهری در استان تاکید کرد.

شهردار آمل در این جلسه با اعلام آمادگی آمل بعنوان شهر پایلوت و دبیرخانه طرح ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری گفت: شهر آمل اقداماتی را در سنوات گذشته جهت ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری با حذف برخی زوائد بصری مانند ساماندهی تابلوهای معرف کاربری، ساماندهی پیاده راه ها و بازر قدیم انجام داده است .

حمید هاشمی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرهای مازندران بجای زیبایی بصری دچار آشفتگی های بصری هستند، ادامه داد؛ امروز این آمادگی را داریم در موضوعی که به شکوفایی و توسعه استان مازندران منتج می شود مشارکت کنیم.

وی تاکید کرد: مازندران یک شهر یکپارچه است. وسعت کم، اما زیبایی های زیادی دارد آمل از این طرح استقبال خواهد کرد.

نیلی استاد دانشگاه و مجری طرح ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری در تهران گفت: متاسفانه نگاه شهرداری ها و ادارات برای ایجاد زیبایی شهری نگاه آرایشی به معنای اضافه کردن دارند و نگاه ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری نگاه پیرایشی یعنی کم کردن و حذف زوائد است و این طرح موجب دگرگونی چهره های شهری خواهد شد . 

به گفته وی 114 عنصر بصری در فضاهای شهری وجود دارند که بعنوان اضافات و زوائد بصری می توانند حذف شوند.

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگان شهرداری های ساری ، بابل و قائم شهر نیز حضور داشتند.

 

 


 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.