با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آمل با حذف دو گره ترافیک جاده‌ای به استقبال مسافران نوروزی رفت

معاون استاندارمازندران وفرماندار ویژه آمل، از برطرف شدن کامل دو گره کور ترافیکی در ورودی این شهرستان از جاده هراز و همچنین جاده چمستان نور به شهر آمل در آستانه تعطیلات نوروز خبر داد

منتشر شده

در

سید عباس حسینی گفت: به منظور تسهیل در کاهش بار ترافیکی در کیلومتر ۲۲ جاده هراز حدفاصل سد درحال ساخت هراز و تونل چلاو، یک کیلومتر از مسیر بالادست سد هراز پس از انجام عملیات راهسازی به طور کامل تعریض، دو خطه و کل این مسیر آسفالت شد.

وی افزود: متأسفانه در روزهای آخر هفته و نیز تعطیلات مناسبتی، حدفاصل تونل تا دوراهی چلاو در کیلومتر ۲۰ تا ۲۸ جاده هراز با ترافیک سنگین و چندساعته ایجاد و باعث گلایه شدید هم ساکنان بومی منطقه ونیز مسافران عبوری شده بود.

وی اضافه کرد: اکنون این مسیر در آستانه تعطیلات نوروز و رفاه حال مردم منطقه ونیز مسافران نوروزی زیربار ترافیک رفت.

باز شدن گره ترافیکی ۱۵ ساله جاده چمستان به آمل معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه آمل همچنین در خصوص اجرای قطعه باقی مانده گره کور تعریض در جاده آمل به چمستان گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی شهرستان و حمایت شرکت کاله، شهرداری آمل و دهیاری‌های روستاهای مسیر این جاده، در یک کار جمعی حدود دو هفته‌ای گره کور قطعه باقی مانده در مسیر تعریض و چهار خطه شدن جاده آمل به چمستان بعد از حدود ۱۵ ساله حذف و ایمن سازی شد.

حسینی، طول مسیر باقیمانده اجرای طرح تعریض در این جاده را حد فاصل بعد از میدان حضرت ابوالفضل (ع) درخروجی شهر آمل تا نزدیکی پل شرکت کاله در جاده آمل به چمستان به طول بیش از ۶۰۰ متر عنوان کرد وادامه داد: در اجرای این طرح، دو دهنه رودخانه وجود داشت که با انجام تخلیه کامل انباشت داخل رودخانه، پل‌های پیش ساخته وبتن ریزی، مسیر این جاده به طور کامل چهار خطه و باز شد.

وی هزینه اجرای این طرح را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بستر جاده با زیرسازی‌های انجام شده توسط شهرداری آمل برای تردد خودرویی فراهم شده است.

فرماندار ویژه آمل، با بیان اینکه با حذف این گره ترافیکی که از مطالبه مردم منطقه از حدود ۱۵ سال گذشته بوده وباعث ایجاد راه بندان، ترافیک سنگین چند ساعته در این جاده می‌شد، اضافه کرد، قرار شده تا خردادماه سال ۱۴۰۱ این قطعه بازگشایی و تعریض شده به طور کامل وقتی تر زیرسازی، و آسفالت شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.