با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آمل در وضعیت هشدار کرونایی/ روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در آمل

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه با افزایش احتمالی بیماران کرونایی در آمل ممکن است این شهرستان در وضعیت قرمز جای گیرد، گفت: تعداد افزایشی بستری بیماران کرونایی را در این شهرستان شاهد هستیم.

منتشر شده

در

دکتر فرامرز اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عادی نگریستن به کرونا و کاهش حساسیت مردم باعث افزایش نگرانی و بازگشت دوباره کرونا به روزهای شیوع طی مرحله موج دوم شده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه آمار بیماران کرونایی در آمل روند افزایشی به خود گرفته است، افزود: با وجود هشدارهای فراوان بهداشتی و موارد قابل رعایت در ایام شیوع کرونا شاهد فرونی آمار کرونا هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل، با اعلام اینکه شهرستان آمل طی یک ماه گذشته در زمینه ابتلا به کرونا نسبت به شهرهای دیگر وضعیت معمولی داشته است، تصریح کرد: ولی هم‌اکنون تعداد بیماران بستری این شهرستان دو رقمی شده و حتی طی روزهای گذشته تعداد بیماران به ۷۰ بیمار بستری رسیده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه ممکن است برخی از بیماران نیز در خانه مشغول درمان و مراقبت‌های قرنطینه‌ای بوده و به بیمارستان‌ها مراجعه نداشتند، یادآور شد: تعداد بیماران بستری کرونایی در تنها بیمارستان سانتر کرونا این شهرستان حتی به زیر ۳۰ بیمار رسیده بود ولی در مدت زمان یک هفته گذشته آمارها به بیش از دو برابر رسیده است در حالی که این وضعیت نوعی هشدار را برای ما در پی دارد.

اکبری با اعلام اینکه با افزایش احتمالی بیماران کرونایی در آمل ممکن است این شهرستان در وضعیت قرمز جای گیرد، ادامه داد: با توجه به وجود کرونا در گروه‌های سنی جوانان و میانسالان این احتمال وجود دارد که این روزها روند افزایش کرونا در بین افرادی است که بالاترین سطح حضور در اجتماع و اماکن پرتردد را دارند.

وی با اشاره به لزوم الزامی شدن استفاده ماسک توسط شهروندان در اماکن شلوغ و پرتردد، متذکر شد: استفاده از ماسک یکی از مهمترین و بهترین روش برای پیشگیری اولیه از کرونا  است همچنین شستن مستمر دست‌ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست، رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم مسافرت به خارج شهرها و عدم حضور در اجتماعات و اماکن پرتردد در دستور کار جدی شهروندان باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به عدم تغییر در تعداد جان‌باختگان ناشی از کرونا در آمل، اظهار کرد: امکانات انجام آزمایش‌های بیماران کرونایی در این شهرستان وجود دارد ولی مجوز انجام آن در شهرستان را نداریم.

این مسؤول با بیان اینکه نمونه‌های آزمایش افراد مشکوک به کرونا به مرکز استان ارسال می‌شود، بیان کرد: یکی از عوامل مؤثر که این روزها شاهد آن هستیم فعالیت تالارهای عروسی و استفاده از ظرفیت بالای آنها است البته فعالیت تالارها با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تعیین‌شده مجاز است ولی با اوج‌گیری عروسی‌ها و فعالیت برخی مشاغل پرخطر به واسطه سر و کار داشتن جمعیت بالا افزایش ابتلا به کرونا ویروس را به همراه دارد.

اکبری گفت: باید از فعالیت و سرویس‌دهی تالارهای عروسی و مراسم‌ها که با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت پیش‌بینی‌شده کار می‌کنند توسط اتحادیه، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی جلوگیری شود./خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.