با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آموزش قرآن منافاتی با دیگر علوم ندارد

نابغه قرآنی جهان اسلام گفت: با اشاره به اینکه قرآن منافاتی با دیگر علوم ندارد ولی نباید دیگر علوم را به هیچ وجه به قرآن ترجیح داد، یادآور شد: اصول همه علوم در قرآن گنجانده شده است.

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، همایش فعالان قرآنی و افتتاحیه طرح نشاط معنوی شهرستان آمل در مرکز فرهنگی و قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدحسین طباطبایی نابغه قرآنی جهان اسلام در این نشست صمیمانه گفت: زمانی در جامعه حق، حقیقت و باطل مشخص است و زمانی هم بسیاری از شبهات باعث می‌شود تا مسائل خوب و بد با هم مخلوط شوند، ممکن است افرادی این بین دچار تردید شده و قدرت تشخیص حق از باطل را نداشته باشند البته در این بین وضعیت مسلمانان و مؤمنان واقعی فرق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی خیلی از حق و حقیقت‌ها قابل تشخیص با باطل نیست، بیان کرد: بسیاری از افراد مذهبی با این مشکلات درگیر هستند و دست و پنجه نرم می‌کنند.

طباطبایی با بیان اینکه باید به دنبال این باشیم که چگونه می‌توانیم راه درست را پیدا کنیم، تصریح کرد: با استفاده از قرآن، آیات و روایات همچنین رجوع به سنت پیامبر و اهل بیت می‌توان مسیر درست را از باطل در زمان ایجاد شبهات پیدا کرد تا خود و خانواده را از گمراهی و آتش جهنم نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام در ابتدا خانواده خود و نزدیکان را به نماز و عبادت فراخواند و به شکیبایی و بردباری دعوت کرد، ادامه داد: ما هم باید خود، خانواده، نزدیکان و دیگر افراد جامعه را به اقامه نماز، عبادت خداوند، پرداخت زکات و طاعت دعوت کنیم.

طباطبایی با اعلام اینکه برخی افراد که در محضر قرآن هستند به فرزندان خود معارف دینی و قرآنی را آموزش می‌دهند و راحت‌تر با فرزندان خود کار می‌کنند، افزود: باید فرزندان در محضر خانواده و مربیان توانمند معارف الهی را یاد بگیرند و احترام به خانواده را در رأس امور جای دهند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای معلمی که به فرزندش سوره حمد آموخت جایزه فراوانی درنظر گرفت، تصریح کرد: این مهم نشان از ارزش والای تربیت دینی فرزندان دارد.

این نابغه قرآنی قرن با اعلام اینکه در بیان معصوم آماده است که هر کس حرفی را به من یاد دهد کار بسیار بزرگی در حق من انجام داده است، گفت: برای آموزش دینی و معرفتی فرزندان خود هر چقدر هزینه کنیم باز کم است.

وی با اعلام اینکه نباید از روی غفلت و ندانستن فرصت‌ها را از دست دهیم، بیان کرد: بسیاری از افراد برای فرزندان خود اولویت را چیزهای زیادی می‌دانند ولی از قرآن و معارف به دور هستند.

طباطبایی با اشاره به اینکه قرآن منافاتی با دیگر علوم ندارد ولی نباید دیگر علوم را به هیچ وجه به قرآن ترجیح داد، یادآور شد: اصول همه علوم در قرآن گنجانده شده است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن مانعی برای ادامه پرداختن به دروس و علوم دیگر نیست بلگه آمادگی بسیار خوبی برای آنها است، بیان کرد: من حفط قرآن را از سن دو سالگی به لطف خداوند آغاز کردم و در این سن کودکی بیشتر سوره‌های جزو 30 را یاد گرفتم.

طباطبایی با اشاره به اینکه با حضور در کلاس‌های درس قرآن پدر و مادرم به صورت اتفاقی یادگیری آغاز شد و پس از آن به صورت سازماندهی شده تا پنج و نیم سالگی حافظ کل قرآن شدم، گفت: در زمانی که تعداد حافظان مسلط بر قرآن در سن پایین به انگشتان دست هم نمی‌رسید فضل خداوند بر بنده، خانواده و مردم بود که حافظ کل قرآن شوم و در کنار آن به حفظ احادیث منتخب، اشعار سعدی، اشعار شاعران، حکمت‌های نهج البلاغه و خطبه‌های حضرت زهرا(س) بپردازم.

وی با اعلام اینکه در سن پایین زندگی توانستم قرآن کریم، اشعار فارسی و ادبیات عرب را فرا بگیرم، بیان کرد: فرزندان در سنین پایین آمادگی ذهنی بسیار بالایی دارند و والدین باید برای یادگیری فرزندان تلاش داشته باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.