با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آموزش و پرورش مهرماه امسال با کمبود ۱۰۰ هزار نیرو مواجه است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش مهرماه امسال با کمبود ۱۰۰ هزار کمبود نیرو مواجه است؛ چون در سال جاری ۶۰ هزار نیرو بازنشسته خواهند شد.

منتشر شده

در

نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مسوولان آموزش و پرورش استان مرکزی در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: آموزش و پرورش مهرماه امسال با کمبود ۱۰۰ هزار کمبود نیرو مواجه است، چرا که در سال جاری ۶۰ هزار نیرو بازنشسته خواهند شد.

محمدمهدی زاهدی اظهار کرد: در سال گذشته نیز ۴۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته شدند که این بازنشستگی ها وزارت آموزش و پرورش را کمبود جدی نیرو مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: به منظور جبران کمبود نیروی انسانی برگزاری آزمون استخدامی با محوریت عدالت مدنظر است، متاسفانه از سال 92 تا 96 در حق آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان جفا شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش جمعیت ۳۰ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۲ که به ۳۵۰۰ نفر در سال ۹۶ نفر رسید شوک بزرگی به آموزش و پرورش و روند تامین معلم وارد کرد، بیان داشت: این جفا در حدی است که جذب ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته نیز جبران کمبودها را نمی‌کند، چرا که خروجی این جذب سه سال دیگر به بهره‌برداری می رسد.

زاهدی بازسازی مدارس و کلاس های درس را از دیگر چالش های وزارت آموزش و پرورش خواند و ادامه داد: ۱۲۰ هزار کلاس درس نیازمند بازسازی هستند که قطعا دولت توان بازسازی آنها را ندارد.

وی تصریح کرد: قرار بود به منظور بازسازی کلاس ها از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده شود اما این برداشت با توجه به شرایط اقتصادی کشور ممکن نیست.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه با اشاره به وجود مدارس کانکسی در استان مرکزی گفت: این شرایط شایسته نظام و استان مرکزی نیست و باید ظرف دو سال آینده پرونده این مدارس بسته شود.

 زاهدی افزود: تا ۲ هفته آینده جلسه پیرامون مشکلات استان مرکزی در کمیسیون برگزار و بر بسته شدن پرونده مدارس کانکسی تاکید خواهد شد.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به منظور جمع آوری بخاری های نفتی

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این نشست از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به منظور جمع آوری بخاری های نفتی به استان ها خبر داد.

مهرالله رخشانی‌مهر گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص نقدی برای جمع‌آوری بخاری نفتی در استان ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: دولت نگاه ویژه ای به نوسازی و بازسازی مدارس دارد که افزایش اعتبارات این حوزه از ۱۳ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۴۴ میلیارد تومان در سال 97 نشان دهنده این عزم جدی دولت است.

۳۳ درصد معلمان استان بدون انگیزه سر کلاس درس حاضر می شوند

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز  نسبت معلم به دانش آموزش در استان مرکزی را یک به ۳۲ عنوان کرد و گفت: این رقم در کشور یک به ۲۵ است که باید برای کمبود نیروی انسانی در استان چاره ای اندیشید.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۳۳ درصد معلمان استان  بدون انگیزه سر کلاس درس حاضر می شوند.

وی تصریح کرد: معوقات پرسنل باید هرچه سریع تر پرداخت و برای نیروی انسانی ایجاد انگیزه کرد.

 بازنشستگی ۴۶۰۰ نیرو در آموزش و پرورش استان  مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی  نیز از بازنشستگی ۴۶۰۰ نیرو در آموزش و پرورش استان تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

شهریار فولادوند افزود: تعداد پرسنل موظف استان ۱۳ هزار و نیروی غیرموظف ۳۵۰۰ نفر است.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش استان مرکزی با کسری ۳۵۰۰ نیروی غیرموظف مواجه هستیم، وی راه برون رفت از مشکلات حوزه آموزش و پرورش و کیفیت بخشی به آموزش ها را جذب نیروهای حق التدریس مشروط بر رعایت ضوابط و مقررات دانست.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.