با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آهنگ های مازندرانی شمالی ، انفجار این روزهای موسیقی !

آهنگ های مازندرانی شمالی ، در این ساعت و زمان با موضوعی جالب و خاص در خدمت شما عزیزان هستیم !  موضوعی که شاید تا بحال کسی در مورد آن مقاله ای منتشر نکرده یا جایی اون رو ندیدین !

منتشر شده

در

مازرونی

 

بله ! درست میبینید و میخوانید ، آهنگ های مازندرانی !!!

آهنگ های مازندرانی ، سبک و لهجه ای که این روزهای اخیر جنجالی در موسیقی و موزیک کشورمان به راه انداخته ، موضوعی که امروز میخوایم بدونیم چه چیزی باعث معروفیت و محبوبیت این سبک و زبان شده

پس تا انتهای این مطلب جالب با ما باشید.

شروع جنجال واقعی این سبک در استان مازندران

برای این که بدونیم آهنگ های مازندرانی واقعا از کی پا به میدان موسیقی ایران گذاشت باید بهتون بگم که مربوط به قرن ها پیش میشه که ما امروز با اون سبک و نوع قدیمی و آهنگ های سنتی اصیل مازندرانی کاری نداریم و میخوایم بهتون بگیم که سبک جدید این موسیقی که بسیار پر طرفدار هم هست ( حتی اواخر علاوه بر استان مازندران در کل کشور ) چطور به اینجا رسیده و حتی چطور شروع شده !

 

شروع این سبک خاص و زیبا از دانلود آهنگ مازندرانی در حوالی سال های 1388 تا 1390 بود که کم کم گروهی کوچک از هنرمندان محلی مازندران تصمیم به خواندن موزیک های شمالی با سبک جدید شدند که جالبه بدونید که اوایل شروع این سبک با تمسخر و حرف های زیادی روبرو شدند ، اما پا پس نکشیدند و اسطوره هایی همانند ولی قاسمی ، رضا غلامی ، وحید و حیدر حیدری ، جهانبخش کرد ، مرحوم کیانوش شیرازی ، حسین آرامیده ، حمیدرضا جعفری و… با انتشار و پخش این سبک تمام حرف و حدیث ها و تمسخر هارو به گونه ای لال کردند !

 

خب انفجاری که گفتیم اینطوری بزرگ شد که

 

این سبک به بمب انفجاری در استان مازندران تبدیل شد ! بمبی که همه چیز رو با خودش تکان داد ، حتی سبک سنتی مازندرانی و شعر های سبک اصیل بصورت سبک جدید بازخوانی شد و با طرفدار های زیادی روبرو شد !

 

از اونجا بود که کم کم موسیقی مازندرانی برای خودش سبک انحصاری ساخت و خودش رو از زیر سایه یک استان بیرون کشید و تا به امروز آهنگ های زیادی مثل شلوار پلنگی ، یار جنگی من ، بانو بانو جان و…در سطح کشور معروف و شناخته شده هستند ، البته نا گفته نمونه که 90 درصد محبوبیت این سبک به علت آهنگ های شاد مازندرانی ( رقصی و تند ) هست که از چشم همه فارسی زبانان نوع فوق العاده ای از موسیقی شاد و ریتم تند رقصی شناخته شد !

 

بیشتر آهنگ هایی غلغله و انفجار کردند که

 

دارای سبک خاص و شنیدنی و مخاطب پسند بودن ، اونم نه مخاطب استانی بلکه سبک هایی در این موسیقی ایجاد شد که تونست راه به دل و گوش مردم کل کشور و ایرانی فارسی زبانان کل دنیا باز کنه سبک هایی مثل

سبک محبوب آهنگ های شاد مازندرانی همچنین آهنگ های تکدست مازندرانی ( سبک خاص و ریتم رقصی اختصاصی مازندران ) و حتی آهنگ های لاتی و حماسی مازندرانی که برای کشتی گیران و ورزشکاران ایرانی خوانده شده که پیشنهاد میکنیم حتما گوش کنید.

که شما میتونید برای دانلود انواع سبک های آهنگ های مازندرانی شمالی به سایت موزیک شمال مراجعه نمایید.

( روی کلمه آبی رنگ موزیک شمال در نوشته بالایی کلیک کنید )

سبکی به قدری قوی که تونست سبک سنتی رو هم داخل خودش جا بده !!!

بله ! تعجب نکنید چون آنقدر این سبک زیبا و دلنشین شد که با توانست سبک محبوب سنتی و اصیل که تاریخ خیلی بزرگی هم داره رو به داخل خودش بکشونه و حتی شنیده شده که داخل خیلی از آهنگ های سبک جدید شعر های سنتی و بلعکس ساخته شده و برای سبک و نوع خونش به این بزرگی زیاد جای تعجبی نیست !

معروف ترین هنرمندان آهنگ های مازندرانی کدام اند ؟

این هنرمندان به دو دسته تقسیم میشوند :

  • دسته اول : محبوب و معروف ترین ها در داخل استان مازندران
  • دسته دوم : معروف و محبوب در کل کشور

 

 

 

معروف ترین و محبوب ترین خواننده های مازندران برای استان مازندران :

هنرمندانی مانند بهادر ییلاقی ، بهزاد صفایی ، صفر گلردی ، جهانبخش کرد ، حسین آرامیده ، وحید حیدری ، ولی قاسمی ، مصطفی رضایی ، علیرضا جلال ، محمد اسمعلی ، کامران خلیلی و …

محبوب ترین خواننده های سبک مازندرانی در کل کشور و فارسی زبانان :

این معروفیت بیشتر با آهنگ هایی که سبک شاد داشتند به وجود اومد که هنرمندانی مانند وحید مرادی ، رضا کرد ( خواننده آهنگ برای مرحوم وحید مرادی ) ابی عالی ( سبک ویس و آهنگ های گیتاری مازندرانی ) ایمان فلاح ( چند سال فعالیت خود را قطع کرده ) ابی ابراهیمی ( فعالیت خود را قطع نمود ) ، میلاد قربانی ( موزیک ته مه یاری شلوار پلنگی ) و …

امیدوارم از این مطلب خوب و خاص امروز خوشتون اومده باشه. لطفا با پست ها و سایت های مرتبط این مطلب همراه باشید.

منبع این مطالب و اطلاعات هم سایت اصلی دانلود آهنگ های مازندرانی و شمالی موزیک شمال بوده.

 

https://musicshomal.com

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.