با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اتمام عملیات پروژه دانشکده دامپزشکی آمل 140 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل گفت: برای احداث دانشکده دامپزشکی این شهرستان پیش‌بینی اعتبار 140 میلیارد ریالی شد.

منتشر شده

در

داوود دومیری گنجی در بازدید از احداث پروژه ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فناوری‌های نوین این شهرستان در منطقه کلاصفا، اظهار کرد: آمل از شهرهای برجسته در زمینه علم و دانش، صنعت، تولید و کشاورزی است و 800 سال قبل دارای دانشگاه و نظامیه بود.

وی با بیان اینکه آمل در حوزه علمی از گذشته تاکنون علما، فقها و دانشمندان زیادی را شاهد بود و نمونه بارز آن آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی و آیت‌الله جوادی‌آملی هستند، افزود: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از نخستین شهرهای کشور در زمینه علم و دانش است باید به آن توجه ویژه شود.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با اشاره توجه ویژه دولت و وزارت علوم و تحقیقات به دانشگاه‌ها، تصریح کرد: انتظار داریم با توجه ویژه دولت دانشگاه فناوری نوین به دانشگاه جامع و بزرگ تبدیل شود.

این مسؤول دانشگاه فناوری نوین را یکی از نخستین دانشگاه‌های تخصصی کشور دانست و بیان کرد: فعالیت این دانشگاه از سال 1388 با عنوان دانشکده دامپزشکی زیرنظر دانشگاه مازندران آغاز شد و با موافقت کتبی وزارت علوم و تحقیقات به دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین با 6 رشته کارشناسی و کاردانی ارتقا یافت.

دومیری گنجی با بیان فعالیت این دانشگاه در 6 دانشکده و 27 گروه آموزشی، ادامه داد: فعالیت چهار دانشیار، 38 استادیار، 111 دانشجوی کاردانی، یک هزار و 100 دانشجوی کارشناسی و 99 دانشجوی کارشناسی ارشد در این مرکز باعث ارتقا و پیشرفت روزافزون شده است.

وی با اشاره به تحصیل یک هزار و 400 دانشجو در دو رشته کاردانی، 14 رشته کارشناسی و چهار رشته کارشناسی ارشد دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، تأکید کرد: از دیگر اهداف این دانشگاه انعقاد قرارداد پژوهشی به میزان 9.7 میلیارد ریال است همچنین چهار پژوهشگر برتر استانی در این مرکز فعالیت دارند و 90 درصد اساتیدمان از نخبه‌های کشور هستند.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با اعلام برگزاری همایش بین‌المللی یوسرن و تحقق اهداف دانشمندپروری در این دانشگاه با تقبل نمایندگی یوسرن در شمال کشور، گفت: چهار تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی خارجی با کشورهایی همانند ایتالیا، فرانسه و اسپانیا و 11 مورد تفاهم‌نامه داخلی منعقد کردیم.

این مسؤول با اعلام وجود تعداد 423 مقاله داخلی و خارجی از دانشگاه فناوری‌های نوین، تصریح کرد: اهداف بسیار بزرگی را برای ارتقا و پیشرفت مجموعه در دستور کار داریم همچنین سه خوابگاه خودگردان این دانشگاه برای 300 نفر از دانشجویان مهیا شده است.

دومیری گنجی با اشاره به کمک فراوان و بی‌چشم‌داشت خیران نیک‌اندیش همانند خانواده مرحوم زهرا تفضلی برای ایجاد و پیشرفت دانشگاه فناوری‌های نوین، گفت: دانشکده دامپزشکی این مجموعه در پنج طبقه با 5 هزار متر مربع مساحت ایجاد می‌شود.

وی با اعلام حمایت دو مرحله‌ای نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به اجرای پروژه‌های دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین، یادآور شد: علاوه بر مشارکت خیران، از سوی دولت حمایت‌های خوبی داشتیم و امیدواریم این حمایت‌ها در سال جاری بیشتر از گذشته ادامه یابد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با اشاره به اجرای طرح جامع دانشگاه و طرح توسعه پردیس دانشگاهی، گفت: برای احداث کامل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین پیش‌بینی اعتبار 140 میلیارد ریالی شده است همچنین عملیات احداث این پروژه بزرگ در چند فاز اجرا می‌شود.

*اختصاص ردیف‌های اعتباری برای پروژه دانشکده دامپزشکی آمل

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه این شهرستان از شهرهای شاخص در علم و دانش است و توانسته در بسیاری از میادین علمی خوش بدرخشد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا افزود: دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه و اجرای پروژه‌های بزرگ دانشگاهی و علمی به مازندران و شهرستان آمل توجه داشتند و انتظار می‌رود توجه دولت بیشتر از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه خیران زیادی در آمل برای توسعه علم و دانش گام برمی‌دارند، تصریح کرد: خانواده مرحوم زهرا نفضلی از خیران علمی برای ایجاد دانشگاه فناوری‌های نوین گام‌های خوبی برداشتند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ردیف‌های مختلف برای حمایت از مراکز علمی دولتی از سوی دولت و وزارت علوم و تحقیقات، گفت: برای توسعه علم و دانش در دانشگاه فناوری‌های نوین از ردیف‌های حمایتی استفاده می‌کنیم./خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.