با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اجرای بیش از ۳۶۸ پروژه بزرگ و کوچک در آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / همزمان با گرامیداشت هفته دولت امروز سه پروژه بزرگ عمرانی در این شهرستان با حضور مسؤولان استانی و شهری به بهره برداری رسید.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل در این مراسم، اظهار کرد: هفته دولت یادآور رشادت و دلیرمردی شهیدان رجایی، باهنر و همه شهدای مسیر خدمت است تا بهترین الگو برای خدمت گذاری خالصانه، حرکت در مسیر خداوند و کسب رضایت عمومی باشند.
الله زارعی افزود: هفته دولت بهترین فرصت برای نمایش دستاوردها و توانمندی نهادها و دستگاه های دولتی است تا بیش از پیش در مسیر امیدآفرینی و اعتمادافزایی در مسیر خدمت شایسته به مردم که ولی نعمتان هستند گام های بزرگ برداشته شود.
وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته از هفته دولت سال گذشته تاکنون تعداد ۳۶۸ پروژه و طرح بزرگ و کوچک در شهرستان آمل اجرایی شده و به بهره برداری رسید، تصریح کرد: میزان 2 هزار و 266 میلیارد تومان ارزش ریالی این پروژه ها بوده است.
فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه تبدیل بریدگی‌ها در جاده‌ها به دوربرگردان‌های استاندارد یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده‌ها است، خاطرنشان کرد: محور جدید آمل به بابل یکی از پرترددترین مسیرهای ارتباطی بین شهری مازندران است و با توجه به وجود تصادفات فراوان در این محور، در مسیر ایمن سازی و بهسازی مسیر اقدامات اساسی انجام شده و باید بیشتر از گذشته به اجرا درآید.
در نخستین پروژه دوربرگردان روستای قلعه کش و ایمن سازی آن در مسیر ارتباطی جاده جدید آمل- بابل با حضور حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، ذات الله زارعی معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس و مسؤولان شهری افتتاح شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمل در تشریح پروژه ایمن سازی بریدگی قلعه کش و احداث دوربرگردان استاندارد، اظهار کرد: این پروژه حدود ۱۱ سال گذشته تاکنون در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی مازندران بوده و پس از انتزاع راهداری از راه و شهرسازی و الحاق به اداره کل حمل و نقل و پایانه ها این پروژه در اداره کل راه و شهرسازی با اعتباری بیش از ۸ میلیارد ریال از سر گرفته شد.
جلیل محمدزاده افزود: پس از آن این پروژه به دلیل عدم اختصاص اعتبار لازم دوباره متوقف شد تا اینکه یک سال گذشته با همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، مطالبه گری فرمانداری ویژه آمل، دیگر مسؤولان و حضور مستمر پدر شهید متو دوباره در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت.وی با اشاره به اختصاص بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه، گفت: این پروژه با بیش از ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
افتتاح پل ارتباطی بین روستایی چنگمیان در بخش دشت سر از دیگر پروژه ها بوده که این روستا را از بن بست خارج کرده و مسیر ارتباطی بین مزارع را از چنگمیان تا روستای وسطی کلا محقق کرده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمل در مورد این پروژه، یادآور شد: این پروژه با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بهره برداری رسید.محمدزاده افزود: این پل با استحکام بالا و قدرت زیاد تحمل در مقابل سیل و سیلاب، بیش از ۱۲ سال به حال خود رها شده بود و پس از اختصاص اعتبارات لازم با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران پس از یک سال و نیم فعالیت عمرانی مستمر به افتتاح رسید.
وی گفت: این پل به طول بیش از ۱۷ متر و عرض ۷ متر مسیر روستایی را محقق کرده است.

سومین پروژه امروز آسفالت معابر روستای وسطی کلا بخش دشت سر به مساحت ۱.۵ کیلومتر با مشارکت مردم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.این پروژه با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، مشارکت مردم، روستائیان و درآمد سالیانه روستاها به بهره برداری رسید.

برای آسفالت و تعریض معابر روستای وسطی کلا ۱.۵ کیلومتر اجرای کانیوو برای دفع آب های سطحی، جابجایی شبکه های برق، بازگشایی معابر، زیرسازی و اجرای آسفالت اجرا شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.