با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اجرای گام های اول و دوم ماهر در مدارس ابتدایی کشور

منتشر شده

در

آمل نیوز- زهرا فلاح / سید هاشم حسینی المدنی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به این نکته که تاکنون بیش از ۶هزار کانون با عنوان ماهر در سامانه جمعیت هلال احمر ثبت نام کردند اظهار کرد: طرح ماهر که با حمایت و حضور دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر و وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه به مرحله اجرا رسید گام های اول و دوم را با موفقیت پشت سر گذاشت.

شیوه نامه طرح مذکور در بهمن ماه سال گذشته به استانها ابلاغ گردید و گام اول طرح (افتتاح طرح در مدارس) در کل کشور برگزار گردید و در گام دوم طرح و به منظور تربیت مربیان ماهر، برای مربیان و اولیای دانش آموزان دوره های آموزشی تحت عنوان تربیت مربی ماهر برگزار شد.

رییس سازمان جوانان در ادامه افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به رویکرد مهارت محوری نظام تعلیم و تربیت کشور و همسویی آن با اهداف و برنامه های تعیین شده سازمان جوانان ، ماهر (مهارت آموز هلال احمر)، ویژه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی را به اجرا درآورد.
وی اهداف اصلی این طرح، را افزایش سطح امادگی و تاب آوری دانش آموزان، والدین و همچنین کل آحاد جامعه دانست.
شایان ذکر است در ماهر سرفصل های آشنایی با هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، مدیریت استرس، آشنایی با تلفن های اضطراری، آشنایی با نقاط امن، نحوه پناه گیری و خروج ایمن، سایر موضوعات آموزش داده می‌شود.
لازم به ذکر است با ادامه و تکمیل این طرح تعداد کانون های دانش آموزی سازمان جوانان از ۸ هزار به مرز ۶۸ هزار کانون افزایش پیدا خواهد کرد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.