با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

احداث شهرک کشاورزی بهدشت نور با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومان

فرماندار شهرستان نور، گفت: با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی شهرک بزرگ کشاورزی و دامپروری در اراضی بهدشت شاهد نور احداث می‌شود.

منتشر شده

در

علی شادمان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان نور که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، به وضعیت ثبت‌نام داوطلبان حضور در پارلمان شهری شهرستان نور، اشاره و اظهار کرد: ۱۲۳ نفر برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی پارلمان‌های شهری، شهرهای پنج‌گانه شهرستان نور ثبت نام کردند که ۱۱۴ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند.

وی افزود: تعداد نفرات ثبت‌نام شده نسبت به دوره پنجم ۷ نفر و نسبت به دوره قبل از آن ۹ نفر افزایش داشته است که بدین ترتیب در شهر نور ۳۳ نفر، ایزد شهر۳۳ نفر، چمستان ۲۶ نفر، رویان ۱۷ نفر و بلده ۱۴ نفر ثبت‌نامشان قطعی و در انتظار روند قانونی تائید صلاحیت هستند.

فرماندار شهرستان نور خاطر نشان کرد: از این تعداد دو نفر مدرک دکتری، ۵۰ نفر کارشناسی ارشد، ۵۹ نفر کارشناسی، ۹ نفر کاردانی و سه نفر دیپلم دارند.

این مسؤول در باره سوابق شغلی و سنی داوطلبان نیز، بیان کرد: هفت داوطلب زیر ۳۰ سال در بین ثبت نام شده‌ها حضور دارند و سه نفر وکیل، ۴۴ نفر شغل آزاد، ۳۵ نفر کارمند، ۱۴ نفر بازنشسته، چهار نفر استاد دانشگاه، چهار نفر فرهنگی و ۱۵ نفر ایثارگر هستند.

شادمان با بیان اینکه تلاش همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات پرشور و سالم است، تصریح کرد: اگر چه در تائید صلاحیت‌ها نظر مراجع ذیصلاح و هیات نظارت ملاک است اما همه تلاش دارند با نگاه مثبت این کار انجام شود و تنها درصورت اثبات و وجود مدارک دال بر تخلفات داوطلبان که مانع حضورشان باشد، این افراد از ادامه رقابت‌ها کنار می‌روند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی هرگونه تجمع انتخاباتی و تبلیغاتی ممنوع است و تبلیغات در زمان مقرر در فضای مجازی انجام می‌شود که این امر مزایایی مانند کاهش هزینه چاپ تبلیغات کاغذی و هدر رفت سرمایه و تخریب نشدن چهره شهرها و … را دارد.

فرماندار شهرستان نور در بخش دیگری با اشاره به حضور بیش از یکسال ویروس کرونا از کادر درمان، مردم، رسانه‌ها، اصناف و … قدردانی کرد و گفت: تلاش همگان برای کاهش ابتلا بود اما اکنون دغدغه سرایت کرونای انگلیسی را داریم بنابراین تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

این مسؤول با اشاره به اقدامات عمرانی یک‌سال گذشته در شهرستان نور، از آن به عنوان دوران طلایی یاد کرد و افزود: بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه فاز در حال ساخت است و سی تی اسکن نیز با ۱۲ میلیارد تومان در حال تجهیز است.

شادمان به اقدامات ترافیکی در سطح شهرستان از جمله پل روگذر در دست ساخت تقاطع کمربندی رویان-تاشکو، پل سلیاکتی و ساماندهی تقاطع سایپا اشاره و اظهار کرد: این اقدامات سبب کاهش ۵۰ درصدی فوت در تصادفات نسبت به سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: برای منطقه کوهستانی لاویج وقت ویژه گذاشته شد و ضمن بازگشایی و تعریض مسیر حدود ۱۸ کیلومتر روکش آسفالت انجام و واحدهای تجاری و کسبی موجود با کمک اصناف بهسازی شد و زیبایی خاصی به منظر و نمای منطقه داد.

فرماندار شهرستان نور تکمیل پروژه‌های نیمه کاره ورزشی در سطح شهرستان را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: با تکمیل ورزشگاه رستمرود سرانه اعتبارات ورزشی شهرستان که می‌توانستیم از استان و وزارت ورزش جذب کردیم و تقریبا پروژه مهم نیمه کاره ورزشی به صفر رسید.

این مسوول از سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در حوزه پسماند شهرستان خبر داد و گفت: معضل ۲۵ ساله زمین زباله شهر نور که شیرابه‌های آن برای مردم و محیط زیست مشکلات زیادی را بوجود آورد با ۴۰۰ ساعت کار جلسه در یکسال گذشته و ورود سرمایه گذار که ماشین‌الات تفکیک زباله از مبدا را وارد شهرستان کرده است در آستانه استقرار دستگاه تبدیل زباله به کمپوست است تا برای همیشه معضل زباله این شهرستان رفع شود.

 شادمان به اقدامات در حوزه فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و افزود: برای احداث پردیس سینمایی اقدامات اولیه از جمله تهیه زمین، پیگیری برای جذب اعتبارات، ترک تشریفات برای پیمانکار و … انجام شد اما برخی عوامل انسانی مانع از اجرایی شدن کار شد که برابر گزارش شهردار نور روز گذشته ۸۰ درصد کار به اتمام رسید و باید پروانه ساخت صادر شود که شهردار قول صدور پروانه را داده و اگر این پروژه اجرایی نشود به مردم منطقه ظلم شده و خسارت زده است.

وی به سرمایه گذاری پنج‌هزار میلیاردی برای احداث شهرک کشاورزی و دامپروری در منطقه چمستان در اراضی بهدشت شاهد نور نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰۰ هکتار زمین سالیان زیاد بلا استفاده مانده بود که توانستیم با برگزاری جلسات و ارائه پیشنهادات، احداث شهرک کشاورزی و دامپروری را در ۱۸ اسفند امسال در کار گروه مصوب کنیم، قرار است در این شهرک پرورش آبزیان، دام سبک و سنگین، ماکیان و … اجرا و ۵۰ هکتار نیز درختکاری شود اما برخی مخالف سرعت، توسعه و پیشرفت هستند و به دنبال کارشکنی و جلوگیری از توسعه هستند که باید در رفتار و اندیشه‌های خود تجدید نظر کنند.

فرماندار شهرستان نور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس به حضور مسافران و تمهیدات نوروزی و سرنوشت المان نیز، اظهار کرد: ورود یا عدم ورود مسافران برابر دستورالعمل ستاد کرونا و تصمیم کشوری است اما تمهیدات لازم را ما انجام می‌دهیم که رعایت حداکثری پروتکل‌ها در اولویت است اما نه اکنون بلکه برای آینده هم نگران آب شرب شهرستان هستیم زیرا نمی‌شود به میزان ساخت و ساز منابع ایجاد کرد بلکه باید به میزان منابع ظرفیت ایجاد کرد.

این مسؤول گفت: المان مراحل قانونی را پشت سر گذاشت، هفت استاد مجسمه ساز و المان در اداره کل ارشاد آن را تائید و ایجاد چنین اثری را تحسین کردند و آن را روح بخشیدن به فلز و آهن عنوان کردند، در زیر المان هم شمسه که نماد ایرانی و اسلامی است وجود دارد که اطراف آن تصاویر سرداران شهید و بزرگان تاریخ شهرستان نصب می‌شود، مورد تائید وزارت ارشاد هم هست و اعتقاد داریم به آن جفا شده زیرا علاوه بر تاریخ کهن ایران زمین آموزه‌های دینی فراوان در آن وجود دارد اما با این حال تعصبی ندارم اگر ایراد منطقی و مغایرتی با آموزه‌های دینی در آن ثابت شود خودم نخستین کلنگ تخریب آن را می‌زنم و حذف می‌کنم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.