با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

احداث و اهدای 19 واحد مسکن محرومان به نیازمندان آملی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار آمل گفت: برای حمایت از نیازمندان و محرومان ۱۹ واحد مسکونی سال گذشته توسط کمیته امدادامام خمینی و نهادهای حمایتی در آمل احداث و به نیازمندان اهدا شده است.

سید عباس حسینی شامگاه شنبه در جمع خیران و حامیان نیازمندان این شهرستان، اظهار کرد: برای حمایت از نیازمندان و محرومان ۱۹ واحد مسکونی سال گذشته توسط کمیته امداد امام خمینی در شهرستان آمل احداث شده و به نیازمندان جامعه هدف اهدا شد.

وی گفت: این حرکت بزرگ با حمایت گروه های مختلف جهادی و حمایتی همانند بسیج سازندگی انجام شده است.

فرماندار آمل تصریح کرد: همچنین در سال جاری دو پلاک زمین‌های در اختیار مسکن و شهرسازی در سطح شهر برای ساخت و احداث مسکن جهت استفاده افراد تحت پوشش اختصاص یافت.

حسینی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها برای کاهش فقر و خانه دار شدن نیازمندان دست به دست هم دهند، بیان کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل یکی از زمین‌های در اختیار و تملک شهرداری نیز برای ساخت مسکن برای نیازمندان اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد زمین‌هایی در سطح روستاها، جلسات متعدد کارگروه فنی استان برگزار و موارد مطرح شد تا با همکاری ادارات بنیاد مسکن زمین‌هایی که چسبیده به بافت است برای اختصاص به نیازمندان کمک‌رسانی شود.

فرماندار آمل یادآور شد: با توجه به دستور استاندار مازندران برای شهرستان آمل در سال جاری اخذ ۱۷۵ پروانه ساخت مسکن و عملیاتی شدن آن برای محرومان در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۳۵ پرونده تکمیل شده و با قدرت پیگیر هستیم تا اتفاقات بسیار خوبی در این شهرستان رقم بخورد.

حسینی با اشاره به اینکه خیران بسیار توانمند و نیک‌اندیش در شهرستان آمل فعالیت دارند، متذکر شد: عنصر سازنده در روند توسعه شهر، بسط و گسترش عدالت در حوزه‌های مختلف با کمک خیران و مردم نوع دوست بوده و امیدواریم نگاه خیرخواهانه خیران بیشتر از گذشته برای رفع مشکلات و معضلات جامعه باشد.

بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات جامعه با انفاق حل می‌شود

امام جمعه آمل  نیز در این نشست اظهار کرد: رمضان ماه خدا و ماه همه خوبی‌ها، نیکی‌ها و خوبی‌ها است و باید در به بهترین شکل از سفره گسترده الهی در این ماه بزرگ استفاده کنیم.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان با اشاره به اینکه انفاق و دستگیری از مستمندان از مهمترین مباحث در ماه رمضان است، افزود: اهل بیت و معصومان در زمانی به تبلیغ دین اسلام مشغول بودند که جهان آن زمان به شدت علیه آنها تبلیغ می‌کرد.

وی با بیان اینکه امام حسن(ع) در زمانی تبلیغ داشتند که جریان مخالف اسلام بسیار فعالیت داشت ولی آن امام توانستند اثرگذاری فراوان و بی‌شمار داشته باشند، تصریح کرد: هر کس آن زمان نیازمند بود به سمت امام سوم شیعیان روانه می‌شد و سفره برای پذیرایی نیازمندان و اسکان برای دستگیری مستمندان مهیا بود همچنین در راویات آمده که امام حسن(ع) دو بار زندگی خود را انفاق کردند.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه سیره همه معصومان کسب تقوا، بندگی خدا و انفاق در راه خداوند بوده است، یادآور شد: معصومان در ماه رمضان و دیگر ایام کیسه‌های نان و خرما بر دوش می‌گرفتند و تقدیم نیازمندان می‌کردند تا فعال تام در دعوت به دین و کمک به نیازمندان باشند.

یعقوبیان با اشاره به اینکه تقدیم تمام اموال به نیازمندان درس بسیار بزرگی است که خداوند در قرآن هم بسیار به انفاق و کمک به نیازمندان تأکید دارند، افزود: در قرآن بسیار به انفاق تأکید شده و اگر در جامعه‌ای انفاق روی ندهد آن جامعه رو به هلاکت می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از گرفتاری‌ها، گره‌ها و مشکلات در جامعه وجود دارد که جز با انفاق حل نشدنی نیست، انفاق باید در راه خداوند و گره‌گشایی از مشکلات جامعه باشد.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه برکت انفاق در سبیل خدا است، بیان کرد: سبیل‌الله هم به معنی دین خدا، اهل بیت، دستگیری شیعیان، فقرا، مساکین و در راه ماندگان و نیازمندان است البته انفاق فی سبیل الله باید در راه خدا خدمت به خالق هستی و نیازمندان باشد.

وی با بیان اینکه گاهی آتش در جامعه از نهاد نیازمندان و مستندان برمی‌خیزد که با آب خاموش نمی شود، ادامه داد: بلکه این آتش با انفاق خاموش می‌شود و شعله‌های آن فراگیر و همه‌گیر خواهد شد.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه زکات با توجه به مدیریت مالی جامعه مصرف می‌شود، بیان کرد: دین خدا و نشر آن هزینه دارد، خداوند مالی که خودش به انسان داده را از آنها قرض می‌خواهد و بدون آن جامعه با مشکلات فراوان روبرو می‌شود.

یعقوبیان گفت: مازندران یکی از استان‌های شاخص و پر از نعمت‌های خدادادی است پس باید در مازندران هیچ نیازمندی نداشته باشیم و این مهم با با برنامه‌ریزی مدون و منسجم محقق خواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.