با ما همراه باشید

تکنولوژی

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای تجهیز دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای تجهیز و تعمیرات دانشگاه‌ تخصصی فناوری های نوین مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفتیم که تا پایان سال بخش دوم آن اختصاص می‌یابد.

محمدعلی زلفی گل شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح پردیس دانشگاه و ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین این شهرستان اظهار کرد: آمل شهر فرزانگان، دیار عالمان، فرهیختگان و اندیشمندان است و مردم کشورمان این شهرستان را علم، اندیشه، فرهنگ و عالمان‌اش می‌شناسند و شهری عام و خاص است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آموزش عالی در کشور جایگاه ویژه ای پیدا کرد، افزود: این افتخارات و توانمندی ها نتیجه ایثار، گذشت، اخلاص و دلیرمردی های شهدای پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حریم ولایت، مدافعان حرم اهل بیت، شهدای سلامت و امنیت است.

زلفی‌گل با اعلام اینکه هم اکنون کشورمان در آرامش قرار دارد که این امنیت و آرامش را نیروهای نظامی و انتظامی با جان فشانی و دفاع از کیان، اسلام و ناموس کشورمان به ثمر آوردند، تصریح کرد: خداوند دو نعمت بزرگ و ارزشمند امنیت و سلامتی به ما عطا کرده که تا  به خطر نیافتند ما قدر آن را نمی‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران در دو بعد امنیت و سلامت بسیار نقش آفرین است، خاطرنشان کرد: این استان سبز شمال کشور در تولیدات غذایی باعث ایجاد امنیت غذایی شده و در نعمت سلامتی نیز نقش آفرین است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سلامت شامل سلامتی جسم، روحی، روانی، معنوی، اجتماعی و عاطفی است، ادامه داد: مازندران در زمینه سلامت مواد غذایی با تولیدات مرکبات، برنج و انواع مواد خوراکی در سلامتی جامعه نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید همیشه قدردان زحمات بزرگانی باشیم که برای مان زحمات فراوان کشیدند، بیان کرد: خیران نیک اندیش بازوان قدرتمند و کارساز حوزه علم و فناوری هستند و همیشه دست خیر داشتن فقط در زمینه مالی و پول نیست بلکه با افراد بیان، اندیشه، تفکر، معنویات اجتماعی و فرهنگی دست به خیر می زنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه برای تجهیز دانشگاه‌ تخصصی فناوری های نوین آمل مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تجهیز دانشگاه‌های مستقر در مازندران اعتباراتی را برای تعمیرات و تجهیزات در نظر گرفتیم که تا پایان سال بخش دوم آن اختصاص می‌یابد و امیدواریم بتوانیم در تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های مازندران مؤثر باشد.

زلفی‌گل با اعلام اینکه خیران از مال خود برای رفاه و آسایش دیگران گذشته و هزینه می‌کنند، یادآور شد: کار خیر پاداش و افزایش چندین برابری دارد هر چند معتقدم افراد می‌توانند با گفتار، کردار، رفتار، بیان، قلم و عمل کار خیر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دانا به کسی گفته می‌شود که هم علم و هم عقل داشته باشد، بیان کرد: علم هنر حل مشکل، رفع بحران و باز کردن گره است البته عقل پیشگیری لازم انجام می‌دهد تا با برنامه ریزی کاری انجام دهیم که کمترین مشکل داشته باشد.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه مبنای علم و عقل، تجربه است، گفت: با مراجعه به علم تاریخ در می‌یابیم که تاریخ به انسان می‌آموزد تا اشتباهات گذشتگان را تکرار نکنیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فرزندان مان دانا و اهل اندیشه باشند تا در طول مسیر زندگی با علم و عقل پیش بروند، ادامه داد: دانایی تدریجی است و از ابتدایی آغاز شده و تا بالاترین مدارج علمی پیش می رود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همیشه جامعه‌ای به پیشرفت می‌رسد که دانا باشند و معتقدم باید دانشگاه‌ها که افزایش دهنده دانایی هستند بیشتر از گذشته مورد توجه ویژه مسؤولان باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.