با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اختصاص اعتبار ۱۳۴۰ میلیارد تومانی یارانه‌ای به بنگاه‌های اقتصادی آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل گفت: با استقرار دولت سیزدهم تعداد یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبارات یارانه‌ای به بنگاه‌های اقتصادی از خرد تا کلان اختصاص یافت.

سید عباس حسینی شامگاه شنبه در آئین افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح هزار سنگر و آغاز پروژه اصلاح هندسی، ساماندهی و بهسازی میدان هزار سنگر در جمع مردم این شهرستان، اظهار کرد: تعداد ۱۰۹ پروژه در این شهرستان با اعتبار ۴۳۷ میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های دولتی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با تشکیل دولت مردمی ایران قوی حضور افراد با رویکرد جهادی و انقلابی توانسته نقطه امید را در بین مردم ایجاد کند و در مازندران طی این مدت زمان اندک شاهد اتفاقات ویژه بودیم.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به رویکرد مردمی دولت با نگاه ویژه جهادی، تصریح کرد: پروژه ایجاد پل روگذر هزار سنگر از ابتدای سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرد و تا چندی قبل با پیشرفت ۲۵ درصدی روبرو بود ولی با روی کار آمدن دولت سیزدهم در کمتر از ۷ ماه به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت ۲۲ پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیش از ۱۹ میلیارد تومان، ۹ پروژه در مدیریت جهاد کشاورزی با ۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار، ۱۵ پروژه مخابرات با هزینه ۸۳ میلیارد تومان، شهرداری‌ها با ۹ پروژه و صرف اعتبار۲۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعداد ۸ پروژه با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان افتتاح شد.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه با استقرار دولت سیزدهم تعداد یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبارات یارانه‌دار به بنگاه‌های اقتصادی از خرد تا کلان اختصاص یافت، ادامه داد: در این مدت تعداد ۴ هزار و ۴۲۰ نفر اشتغال ثبتی در سامانه رصد ثبت شده و ۶ هزار مجوز در مدت کوتاه برای فعالیت صادر شد.

وی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی صادرات و کاهش ۴ درصدی بیمه بیکاری، خاطرنشان کرد: همه در این شهرستان به دنبال توسعه و رشد شهری هستند و باید دست به دست هم دهند تا آمل آباد و زیبا را شاهد باشیم.

حسینی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه کمبود کارگر حرفه‌ای در آمل، گفت: آمل از شهرهای شاخص مازندران در زمینه تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری است.

به گزارش فارس، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان هزارسنگر آمل با اعتبار یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و طول کل پروژه با رمپ‌های طرفین ۴.۵ کیلومتر بوده و طول پل در آن ۲۰۰ متر با ۵ دهانه ۳۰ متری و ۲ دهانه ۲۵ متری است.

نوع سازه پل دال مجوف بتنی بوده و با تعداد ۹۶ شمع، تعداد ۱۲ ستون در هر سمت با ۶ ستون با ۱۵ دستگاه آبراه احداثی بوده است.

عرض مسیر ۲۵.۵ متر در دو مسیر رفت و برگشت با دیوارسازی وزنی رمپ‌های متصل به پل ۵۸۸ متر با ۴ کیلومتر به عرض میانگین ۸ متر تعریض مسیر رمپ‌ها است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.