با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اختصاص اعتبار 170 میلیارد ریالی طرح های نیمه کاره هادی در آمل

رئیس بنیادمسکن وانقلاب اسلامی شهرستان آمل، از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه کاره هادی در روستاهای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

منتشر شده

در

 سیداسماعیل علوی درحاشیه مراسم افتتاح طرح هادی روستای" کمکلا" از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون طرح هادی در ۲۸ روستای شهرستان آمل افتتاح شده و تا پایان امسال نیز طرح های نیمه کاره هادی در ۴۰ روستای دیگر نیز تکمیل وبهره برداری خواهد شد.

وی افزود: از مجموع اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی که امسال برای اجرای طرح های هادی به شهرستان آمل اختصاص داده شده، تاکنون حدود ۴ میلیارد وتمان آمل جذب وهزینه شده وبقیه اعتبار نیز متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح ها پرداخت خواهد شد.

طرح هادی در حدود ۲۸۰ روستای آمل

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل ادامه داد، که به همت این اداره ازحدود ۳۸۰ روستا در سطح این شهرستان، تاکنون در ۲۸۰ روستای بیش از ۲۰ خانوار دارای طرح هادی شدند که در حدود ۲۰۰روستا این طرح اکنون درحال اجرا است.

علوی اضافه کرد، که شهرستان آمل در اجرای طرح های هادی روستایی در سال های اخیر یکی از شهرستانهای پیشتاز در سطح مازندران بوده است.

وی افزود: طرح هادی روستایی شامل عملیات بهسازی معابر، زیرسازی، ‌آسفالت، ‌جدول‌گذاری،‌ سنگ‌فرش،‌ احداث بوستان و محوطه‌سازی می‌باشد.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل، هدف از اجرای طرح هادی را هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد زمینه برای توسعه و عمران روستاها،‌ ارائه تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، تامین عادلانه امکانات از طریق پیش‌بینی زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، ‌کشاورزی و نیز سایر نیازمندی‌های عمومی روستایی عنوان کرد.

وی، تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها را از اهداف اجرای طرح ذکر نمود.

وی بابیان این‌که برای هر روستا با توجه به نیازهای آن یک طرح هادی در نظر گرفته می‌شود، افزود: افق طرح هادی ۱۰ ساله می‌باشد که پس از پایان آن بازنگری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگارمهر، برای اجرای طرح هادی روستای " کم کلا " بخش مرکزی آمل به طول بیش از ۳۰۰متر بیش از ۲ میلیارد و۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده و۱۱۰ خانوار این روستا از مزایای آن بهره مند شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.