با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اختصاص اعتبار 50 هزار میلیارد ریالی برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و درمان گفت: 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج کشور اختصاص یافت.

حسنعلی غفاری ، در مورد آخرین وضعیت اختصاص اعتبار درمان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج، اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات ویژه برای کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفت شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم برای سال آینده نیز اعتبارات درمانی بیماران خاص افزایش یابد، افزود: بیمارانی در این بخش وجود دارند که دفاتر بیمه‌ای پایه آنها پوشش کامل هزینه درمان را تقبل نمی‌کند و آنها مجبور هستند با توجه به شرایط سخت اقتصادی از جیب خود پرداختی داشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: در این حوزهه دو اعتبار نقدی و وام در نظر گرفته شد، اعتبارات نقدی در اختیار سازمان‌های بیمه خدمات درمانی قرار گرفته است تا در شرایط خاص به بیماران اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج کشور، بیان کرد: باید بیماران خاص برای دریافت هزینه ثبت سیستم و احراز هویت شوند تا با در نظر گرفتن عدالت مبالغ به بیماران اختصاص یابد.

غفاری یادآور شد: تأیید بیماران خاص در کمیسیون پزشکی وزارت بهداشت بخشی از هزینه‌ها توسط بیمه‌های پایه پرداخت شده و بخش دیگر توسط مجموعه دولت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات متعدد با مدیران کل خدمات درمانی و تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد بیماران خاص و صعب‌العلاج در سطح استان‌های کشورمان زیاد است و مبلغ اعتبار اختصاص یافته ممکن است چشمگیر باشد همچنین در نشست اخیر با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید داشتم به این موضوع نگاه ویژه شود تا سال آینده در میزان اعتبارات افزایش داشته باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و درمان با درخواست از خیران نیک‌اندیش برای کمک به بیماران خاص، بیان کرد: دغدغه وزارت بهداشت، درمان مناسب و کم هزینه برای بیماران است تا علاوه بر رنج و درد بیماری دغدغه دیگر نداشته باشندهمچنین معتقدم مردم باید از خدمات بهداشتی و درمانی با رعایت عدالت استفاده کنند تا دسترسی همه مردم به مجموعه گروه سلامت باید بر محور عدالت باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.