با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اختصاص 95 میلیارد ریال تسهیلات به شالیکوبی‌های آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از پرداخت 95 میلیارد ریالی تسهیلات به شالیکوبی‌های این شهرستان خبر داد.

منتشر شده

در

سیدحسین اسلامی گفت: کارخانه‌های شالیکوبی برای افزایش کیفیت و کارآمدی خود ناچار به افزایش ظرفیت خشک‏‌کن‌ها و مدرن کردن خط تولید هستند.

وی افزود: 95 میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری و صندوق توسعه ملی به 12 واحد شالیکوبی این شهرستان طی سال گذشته پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اعلام اینکه تعداد 57 واحد شالیکوبی با ظرفیت 114 هزار تن در سال به صورت مدرن در این شهرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: تعداد 117 واحد شالیکوبی نیز به صورت سنتی با ظرفیت 117 هزار تن در حال فعالیت هستند.

اسلامی یادآور شد: وجود کارخانه شالیکوبی مدرن باعث کاهش ضایعات و افزایش کیفی محصول می‌شود و بر رونق اقتصادی، بهبود معشیت و ارتقای انگیزه کاری کشاورزان تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های شالیکوبی شهرستان آمل در حال حاضر آماده فعالیت برای تبدیل شالی حاصل از کشت اول کشاورزان هستند، متذکر شد: ظرفیت سالانه کارخانه شالیکوبی مدرن 2 هزار و 500 تن و ظرفیت تبدیل سالانه شالیکوبی سنتی یک هزار تن در سال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه کاهش ضایعات و افزایش کیفی محصول از ویژگی‌های بارز وجود کارخانه شالیکوبی مدرن است، گفت: این واحدهای شالیکوبی بر رونق اقتصادی و بهبود معشیت اثرگذار هستند و باعث افزایش انگیزه کشاورزان می‌شوند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.