با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

از اهدای 40 جهیزیه به نوعروسان نیازمند تا به میدان آمدن مساجد برای فقرستیزی

اهدای 40 جهیزیه مسجدمحور به زوج‌های جوان نیازمند آملی با تلاش شورای هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه آمل اقدام مهمی برای شناسایی خیران محلات و کمک در امر فقرزدایی بوده تا در آینده نزدیک با مشارکت مساجد شاهد توجه بیشتر به نیازمندان باشیم.

منتشر شده

در

قربانعلی مسافر| کار نیک و پسندیده همیشه مورد تقدیر و ستایش بوده و در روزها و شب‌هایی که کرونا ویروس حدود 9 ماه در بینابین افراد خانواده‌ها جولان می‌دهد، دستگیری از نیازمندان اولویت ویژه دارد.

شهرستان آمل از شهرهای شاخص در امر نیکخواهی و نیک‌دستی است که خیران زیادی مشغول تلاش برای رفع فقر و تنگ‌دستی در جامعه هستند.

از اسفند ماه سال گذشته تاکنون با کولاک کرونا ویروس در کشورهای مختلف دنیا، این بیماری منحوس، کشنده و یاغی دامن‌گیر همه ایرانی‌ها شده و به نحوی خانواده‌ها را تحت تأثیر منفی خود قرار داده است.

بسیاری از شغل‌ها در این مدت 9 ماهه از بین رفته، کاسبی‌ها کساد شده و پدران زیادی به عنوان سرپرستان خانواده شرمنده فرزندان و همسر شدند.

طرح‌های حمایتی و رزمایش انسان‌دوستانه زیادی در کشورمان با حمایت مردم نیک‌اندیش و خیران برای حمایت از اقشار محروم، نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا ویروس دست به توزیع مایحتاج زندگی، مواد خوراکی، پوشاک، لوازم‌التحریر و گوشی‌های هوشمند موبایل برای استفاده فرزندان در فراگیری درس و تحصیل با بکارگیری برنامه شاد اجرا شده است.

یکی از اقدامات گسترده و سازنده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل برای حمایت از نیازمندان در راستای اجرای نیت خیر برخی خیران تشکیل شورای هماهنگی امور خیریه این شهرستان بوده است که در آن با فعالیت افراد خوش‌نام و خیر در مدت کم آغاز تلاش‌ها، گام‌های بزرگی برداشته شده است.

 

 

اهدای 40 جهیزیه به نوعروسان نیازمند آملی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل در مورد ایجاد شورای هماهنگی امور خیریه  اظهار کرد: ساختمان شورای هماهنگی امور خیریه آمل با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، مسؤولان شهری و استانی در دهه وقف در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) و ساختمان بصیرت این امامزاده افتتاح شده است.

حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی با اشاره به اهداف گسترده این اقدام ارزشمند، افزود: ایجاد هماهنگی با ادارات خدماتی و کمک‌رسان به خانواده‌های کم‌برخوردار و کم‌توان مالی در تأمین بسته‌های معیشتی، اشتغال، تأمین جهیزیه و خدمات مشاوره‌ای و سبک زندگی به متقاضیان این شورا در مجتمع فرهنگی و قرآنی بصیرت اداره اوقاف و امور خیریه آمل کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه این شورا می‌تواند به عنوان پایلوت در سطح کشور شناخته شود، بیان کرد: از دیگر اقدامات مهم شورای هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل اهدای 40 جهیزیه به نوعروس‌های کم‌توان بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل تصریح کرد: اگر اعضای هیأت امنای مساجد بتوانند با خیران هماهنگی لازم داشته باشند و مبلغ 50 میلیون ریال جمع‌آوری شود به میزان 50 میلیون ریال دیگر از طرف شورای هماهنگی امور خیریه به این مبلغ افزوده می‌شود تا جهیزیه 100 میلیون ریالی با اقلام اساسی تهیه شود البته اقلام اساسی زندگی با بیش از 40 درصد زیر قیمت معمول تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

*اهدای 150 جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند طی سال جاری

مسؤول شورای هماهنگی امور خیریه آمل اظهار کرد: قبل از ماه محرم امسال با همت اعضای شورا و تلاش خیران تعداد 150 جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهدا و در هفته جاری نیز 40 جهیزیه دیگر به نیازمندان اهدا شد.

سید قاسم حامدی افزود: تا پایان سال جاری نیز سعی داریم با همت خیران و افراد توانمند به تمام تعهدات خود در قبال کمک به نوعروسان نیازمند جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: با همت اداره اوقاف و امور خیریه آمل در دهه آخر صفر و دهه وقف بیش از یک هزار و 100 سبد غذایی به نیازمندان اهدا شد و بیش از یک هزار و 100 بسته لوازم‌التحریر نیز به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

مسؤول شورای هماهنگی امور خیریه آمل گفت: توزیع 2 هزار و 300 اطعام حسینی از دیگر برنامه‌ها در ایام محرم و صفر بوده که با توجه به نیت خیران و دستگیری از محرومان جامعه شکل گرفت.

*به میدان آمدن مساجد برای فقرستیزی

اهدای تعداد 40 جهیزیه به نوعروسان کم‌توان با تلاش شورای هماهنگی امور خیریه و اداره اوقاف و امور خیریه آمل مسجدمحور بوده و همت خیران مساجد و افراد نیک‌اندیش تهیه و توزیع شد.

جهیزیه اهدایی به نوعروس‌ها شامل یخچال، فرش، وسایل آشپزخانه و دیگر اقلام اساسی زندگی به ارزش  10 تا 15 میلیون تومان بوده است.

البته یکی از اهداف مهم ایجاد شورای هماهنگی امور خیریه در شهرستان آمل برای هماهنگی هدف‌مند سازمان‌های خیریه و نهادهای کمک به نیازمندان است تا همه نیازمندان به یک میزان تحت حمایت خیران قرار گیرند.

امید داریم با حمایت خیران، مردم نوع‌دوست و نیک‌اندیشان آملی با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوب جامعه و شیوع ویروس کرونا از نیازمندان و مستمندان جامعه دستگیری شود.

نیازمندان آبرومند فراوانی این روزها شرمنده خانواده و فرزندان خود هستند و چشم‌شان به لطف و کرم دستان پر مهر و محبت خیران توانمند دوخته شده است./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.