با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

از بازداشت کلاهبردار اینترنتی میلیاردی تا دستبند قانون بر دستان شکارچی خرس

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با 10 میلیارد ریال کلاهبرداری از 35 شهروند خبر داد .

منتشر شده

در

سردار مرتضی میرزایی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه برای خرید شارژ و بسته اینترنتی در دام درگاه جعلی پرداخت بانکی گرفتار شده و از آنان مبالغ قابل توجهی کلاهبرداری شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

*بازداشت کلاهبردار اینترنتی میلیاردی در مازندران 

وی افزود: با انجام تحقیقات از مالباختگان، کارآگاهان پلیس فتا دریافتند، این افراد بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده با تصور اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را در یک سایت رسمی و معتبر ثبت می کنند، برای خرید شارژ و بسته اینترنتی اقدام می کردند در حالی که سایت مذکور فیشینگ و شبیه‌سازی شده سایت اصلی بوده و بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات ویژه و فنی کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا از شناسایی متهم به کلاهبرداری اینترنتی ساکن یکی از شهرستان‌های استان تهران خبر داد و افزود: با هماهنگی قضائی واخذ نیابت قضائی متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

میرزایی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما با ارائه شواهد و قرائن موجود و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده به ناچار لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب ۳۵ شهروند به ارزش ۱۰ میلیارد ریال اقرار کرد.

وی به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت‌های تلفن همراه می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

*بازداشت شکارچی غیرمجاز خرس در کلاردشت 

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت نیز گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منطقه جنگلی کلاردشت اقدام به شکار یک قلاده خرس کرده، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیس، شکارچی غیرمجاز را شناسایی و با هماهنگی قضائی، وی را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با اشاره به کشف یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و پوست یک قلاده خرس و گوشت از مخفیگاه متهم ، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت افراد سودجو و شکارچیان حیوانات وحشی مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع رسانی کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.