با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

استان تهران به شدت لرزید/ زلزله در بسیاری استان‌ها همانند مازندران احساس شد

زمین لرزه ای در ساعت ۴۸ دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی ۵.۱در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۷ کیلومتری زمین در حوالی دماوند به وقوع پیوست که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.

منتشر شده

در

به گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در حوالی شهر دماوند و در عرض ۳۵.۷۸ و  ۵۲.۰۵ شمالی به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در ۶ کیلومتری شهر دماوند، ۱۳ کیلومتری رودهن، ۱۶ کیلومتری بومهن، ۵۸ کیلومتری تهران و ۹۶ کیلومتری کرج  رخ داد.

تاکنون گزارشی در خصوص خسارات احتمالی این زمین لرزه که در استان تهران از جمله کلانشهر تهران کاملا احساس شد، منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم در بسیاری از محلات تهران و سایر شهرهای استان پس از وقوع زلزله از خانه های خود خارج شده اند و تردد خودروها در سطح شهر تهران به نحو محسوسی افزایش یافته است.

درهمین حال محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دقایقی پیش در توئیتی عنوان کرد: به خاطر وقوع زلزله ترافیک تماس های صوتی شهر تهران چندین برابر شده است، لطفا برای آزاد سازی کانال های صوتی از امکان تماس با پیام رسان ها استفاده کنید. هم اکنون ترافیک شبکه دیتاو اینترنت پایین تر از حد نرمال است.

مهدی جمشیدی دانا با اشاره به زلزله دقایقی پیش در تهران گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از آسیب به شبکه گاز به دلیل زلزله گزارش نشده است.

وی افزود: در حال حاضر شبکه گاز در مناطقی که زلزله را احساس کرده اند پایدار و از امنیت لازم برخوردار است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت وگویی اعلام کرد این زلزله ای در استان های البرز، قم، قزوین و بخش های از مازندران نیز احساس شده است.
به گفته وی، پنج تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و تاکنون گزارشی از وقوع خسارت دریافت نشده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.