با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اشرافی‌گری برخی مسؤولان پای انقلاب نوشته نشود

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر /

روح‌الله سلگی ظهر امروز در سخنرانی قبل خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان در مصلای میربزرگ، اظهار کرد: آمل از شهرهای شاخص در کشور است که یک هزار و ۵۰ شهید در مقاطع مختلف تاریخ شکوهمند، پرحادثه و حماسه‌آفرین ایران تقدیم کرده است و در هر مقطع نقش بصیرت‌بخش و انسجام‎آفرین آملی‌ها فراموش ناشدنی است.

وی با اشاره به اینکه استقامت، دلیرمردی، مقابله با استعمار و استکبار مردم آمل زبانزد بوده و به شایستگی مقابل فتنه‌ها، رژیم بعثی، دفاع از حرم و مقاطع مختلف انقلاب پیشتاز بودند، افزود: تقدیم ۴۰۰ آزاده، ۸ شهید مدافع حرم و یک شهید مدافع سلامت نشان می‎دهد آملی‌ها در هر مقطع از تاریخ انقلاب نقش ستودنی داشتند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه مردم آمل نه تنها در دفاع از کیان انقلاب بلکه در تربیت عالمان کانون پرورش علمای برجسته و عارفان جهان اسلام پیشرو هستند و نقش بین‌المللی و جهانی دارند، خاطرنشان کرد: عالمان چراغ درخشان و پرتابش مسیر صحیح انسانیت و خداشناسی هستند و آیت‌الله حسن‌زاده، آیت‎الله جوادی آملی و آیت‌الله میرهاشم آملی از چهره‎های برجسته این دیار محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سید حیدر آملی در قرن هشتم عارف برجسته و بزرگی بود که اگر امروز ایران زیر پرچم تشییع در عالم اسلام نقش محوری دارد، مدیون تلاش‎های ماندگار این عالم وارسته به عنوان منادی وحدت در بین فرقه‎هایی عالم اسلام بوده، هستند، گفت: زمانی که مغولان به ایران حمله کردند این سید بزرگ همه جریان‌ها را حول محور تشییع جمع کرد و زمینه‌ساز شکل‎گیری اولین حکومت شیعیان به وسعت ایران در دوران صفویه بود.

سلگی ادامه داد: باید مشاهیر و بزرگان آمل بیشتر به جامعه شناسانده شوند ولی متاسفانه امروزه کمتر به نقش آنها پرداخته شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با گرامیداشت ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هته دولت، گفت: اگر چه طول مدت دولت شهیدان رجایی و باهنر کوتاه و به مدت ۲۸ روز بود ولی امتداد نقشی که بر تاریخ ایران به عنوان شاخص مدیر تراز انقلاب اسلامی داشتند در همه دولت‎ها نقش‎آفرینی می‎کنند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی اگر یک ظرف باشد مظروف آن مدیران در حال خدمت هستند، خاطرنشان کرد: شهدای زیادی در کشورمان از جان خود گذشتند و در تمام دوران عمرشان جز به خدمت مردم نبودند.

سلگی با اعلام اینکه اشرافی‌گری برخی مسؤولان و مدیران که نسبتی با انقلاب اسلامی ندارند را نباید به پای نظام جمهوری اسلامی گذاشت، ادامه داد: خطای برخی مسؤولان را به پای انقلاب اسلامی ننویسیم، انقلاب اسلامی در قانون اساسی و وصایای شهدای متبلور می‎شود، مدیران اشرافی و عافیت‌طلب در انقلاب جایی ندارند و نسبت دولت سیزدهم تداوم راه دولت شهیدان رجایی و باهنر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در مسیر خدمت به مردم و محرومان آماده جان‌فشانی هستیم و مسؤولان دولت سیزدهم نباید به هیچ وجه اهل عافیت و خوش‌گذرانی باشند، گفت: مدیران باید در کنار مردم باشند زیرا مردم ضعف‎ها را می‌‎پذیرند ولی بی‌عدالتی را نمی‎پذیرند هرچند بی‌عدالتی قابل توجیه نیست.

سلگی با اشاره به اینکه تمام زندگی شهدای دولت اخلاص داشتند و فقط به کار می‌اندیشید و خستگی در آنها راه نداشت، خاطرنشان کرد:  باید مسؤولان در راه خدمت با نفس خود مبارزه کنند و اهل تذکیه نفس باشد البته بزرگترین افتخارمان خاک پای مردم و نوکری آنها است.

وی با اعلام اینکه لوکس‎نشینی و رفاه‎طلبی نسبتی با دولت ندارد و باید تداوم بخش راه شهیدان رجایی و باهنر باشیم، ادامه داد: ما همانند همه شهدا ملت اهل مبارزه با کج‌رفتاری‌ها هستیم و تلاش‌ها امروزه باید تؤام با برنامه‎ریزی و هدفمند باشد و باید مسؤولان مسئله‌شناس و مسئله حل‌کن باشند.

سلگی با اشاره به اینکه دولت با چالش‌های زیادی کار خود را آغاز کرد و همه دنیا توطئه‌های آمریکا علیه ایران را محکوم می‌کند، یادآور شد: از گذشته تعهدادتی را بر گردن دولت سیزدهم گذاشتند که سابقه ندارد و سیاست زمین‌های سوخته در این زمینه صدق می‌کند.

وی با اعلام اینکه دولت گذشته ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی را افزایش داده و انتظاراتی ایجاد شد تا امروز شاهد تجمعاتی باشیم، تصریح کرد: افراد کیسه دولت را خالی کردند ولی تعهدات عجیبی بنیان نهادند، در روزهای اوج ویروس کرونا تا ۷۰۹ نفر در روز کشته داشتیم ولی جان مردم برای مسؤولان گذشته اهیمت نداشت و در زمینه واکسن کوتاهی داشتند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۹۰ هزار میلیارد تومان چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ کسری بودجه داشتیم که این مهم بی‌سابقه بود و تورم و رشد نقدینگی تمام رکوردها را به نام خود زده بود، افزود: سیاست خارجی گذشته تک‎بعدی و گروکشی معیشت مردم بود ولی دولت سیزدهم بن‌بست‌های سیاست خارجی را شکاند و برای بهبود شرایط اقتصادی مردم شبانه‌روز کار کرد.

وی با اعلام اینکه امروزه صادرات نفت ایران به سال‌های قبل تحریم بازگشت و درآمدهای آن به زودی نصیب مردم می‎شود، بیان کرد: نابودی ذخایر طلا و ارز در گذشته باعث شد ۶۰ تن طلا که از دوران نادرشاه جمع شده بود به حراج زده شود و ۱۸ میلیارد دلار ارز توسط افرادی با عنوان واردات کالاهای اساسی مردم گرفته شده و به خرید عروسک و ورود کالاهای غیراساسی منجر شود که این ظلم‌های بزرگ به هیچ وجه در تاریخ فراموش نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: اشرافی‌گری برخی مسؤولان و خطای آنها نباید پای انقلاب نوشته شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.