با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اضافه شدن ۷۰۰ تخت بیمارستانی با شیوع کرونا در مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که از آغاز شروع کرونا تاکنون ۷۰۰ دستگاه تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت خدمات‌دهی درمانی استان اضافه شده است.

منتشر شده

در

دکتر سیدعباس موسوی در گفت و گو با خبرنگاران در آمل افزود که یکصد دستگاه از این تخت ها مربوط به مراقبت های ویژه و مجهز به تجهیزات مورد نیاز بخش آی سی یو است.

وی میزان اعتبارات هزینه شده تاکنون برای تجهیز بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت مقابله با کرونا را ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که در این مدت از محل این اعتبارات ۱۷ دستگاه  اکسیژن ساز و تانک های اکسیژن هم به بیمارستان های این مجموعه اضافه شد و از این حیث مشکلی در تامین اکسیژن بیمارستان ها وجود ندارد.

دکتر موسوی همچنین از خرید ۶ دستگاه سی تی اسکن طی هفته های اخیر برای بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و افزود : ۲ دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان های شهرستان آمل تحویل شد و چهار دستگاه دیگر هم در اختیار شهرهای دیگر قرار گرفت.

وی نتیجه این اقدام را کاهش ترافیک مراجعه به بیمارستان های مجهز به دستگاه سی تی اسکن و تسریع در زمان تشخیص بیماران کرونایی و میزان درگیری ریه اشان اعلام کرد.

دکتر موسوی با تاکید بر این که بیشتر مشکلات بیمارستان های مازندران با تزریق بودجه و خرید تجهیزات مورد نیاز برای خدمات دهی به بیماران کرونایی برطرف شده است ، گفت : دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت مستمر امکانات و تجهیزات بیمارستان های زیر پوشش را برای خدمات دهی به بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ رصد می کند و در سریع ترین زمان هرگونه کمبودی را جبران خواهد کرد.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در مازندران از سی ام بهمن ماه سال گذشته دستگاه های اکسیژن ساز به دلیل التهاب ریوی و تنگی نفس ناشی از ویروس کرونا یکی از تجهیزات ضروری در بیمارستان ها شناخته شد و به همین دلیل هم کمبود این دستگاه نقص به حساب آمد. ساخت این دستگاه بلافاصله از طریق شرکت های دانش بنیان داخلی در دستور کار قرار گرفت و به مرور بیمارستان های کشور حسب نیاز به این دستگاه تجهیز شدند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بیش از ۹۳۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و وضعیت شهرستان های  آمل ، ساری ، محمودآباد ، نور و گلوگاه قرمز است.

مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی دارد. دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد و بودجه جداگانه دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.