با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اطفای حریق در جنگل‌های حوزه ساری/ 8/5 هکتار از جنگل طعمه حریق شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندان ـ ساری از اطفای حریق عرصه‌های جنگلی حوزه اداره کل ساری خبر داد.

منتشر شده

در

به گزارش آمل نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری، حسینعلی خورشیدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶ فقره آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری، اتفاق افتاده است.

وی به افزایش دما و وزش باد گرم در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: رطوبت پایین کف جنگل و بی‌احتیاطی گردشگران و روستائیان، باعث شد تا ۶ فقره آتش سوزی‌های متفاوت در شهرستان‌های گلوگاه (سراج محله)، میاندورود، ساری (اسبوکلا ـ علمدارده)، بابل( منطقه جهان‌نما- تلی، بندپی غربی)، سوادکوه (کنیج کلا) و آمل (منطقه توسکا چال الیمستان)اتفاق بیفتد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری افزود: عمده این آتش سوزی‌ها در کف جنگل و منطقه شیب‌دار رخ داده و به دلیل افتادن درختان شکسته گسترش آتش دور از انتظار نیست.

خورشیدی تصریح کرد:  حدوداً هشت و نیم هکتار از عرصه‌های جنگلی طعمه حریق شد که توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌ها، سپاه، مجریان طرح‌های جنگلی و با همکاری نیروهای مردمی، هلال احمر اطفاء شد.

وی در ادامه با بیان اینکه به منظور رفع خطر احتمالی، توصیه های ایمنی در مورد حریق را جدی بگیریم، بیان کرد: از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع جدا خود داری کنیم، برای طبخ غذا از لوازم مخصوص این کار از جمله پیک نیک و … استفاده کنیم و چنانچه ضرورتا نیازمند به روشن کردن آتش در جنگل و یا پارک جنگلی هستیم قبلا اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کرده و پس از رفع نیاز، آتش را کاملا خاموش کنیم.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری با اشاره به اینکه از ریختن کاغذ، زباله، ته‌سیگار و مواد زاید مانند شیشه، بطری و اجسام دیگر در سطح جنگل جدا خودداری کنیم، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده دود یا آتش در جنگل سعی کنیم آتش را خاموش کرده یا بلافاصله با شماره تلفن  رایگان و شبانه‌روزی ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع در سراسر استان مراتب را گزارش کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.