با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اعطای تسهیلات برای فعال کردن ۳۹۵ طرح راکد اقتصادی

منتشر شده

در

استاندار مازندران در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری از اعطای تسهیلات برای فعال کردن ۳۹۵ طرح راکد اقتصادی خبر داد.

 

یوسف نوری استاندار مازندران در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: جلسه امروز با ۳ دستور آغاز شد، دستور اول پیرامون ۷۳ طرح اقتصادی بود که باید در مورد تغییر کاربری زمین آنها تصمیم گیری می‌شد، که قرار شد صرفه و صلاح اقتصادی آن بیشتر بررسی شود.

وی افزود: متقاضیان این طرح‌ها استعلام‌های ۱۳ گانه را هم گرفتند و فرآیند کمی طولانی شده که به زودی معاونت اقتصادی برای بررسی موضوع و رای پیرامون این طرح‌ها تشکیل جلسه خواهد داد.

نوری گفت: ۴۵ طرح دیگر در کارگروه زیربنایی دریافت شده که آنها هم قرار است مطرح و نتیجه آنها به صاحبان طرح اعلام می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایلی که تصویب طرح‌ها زمان برده، این بود که در چارچوب سند آمایش سرزمینی نبوده اند.

استاندار در ادامه با بیان اینکه زنجیره ارزش دومین موضوعی بود که مورد بحث قرار گرفت، گفت: این موضوع هم به جلسه بعدی موکول شد تا هم زنجیره ارزش کشاورزی و هم زنجیره ارزش گردشگری با حضور مدیران تعاون روستایی و مدیران مربوطه بررسی شود.

نوری افزود: فعال کردن طرح‌های راکد موضوع سومی بود که امروز مطرح شد، رایزنی‌ها انجام شده تا تسهیلات مورد نیاز پرداخت و ۳۹۵ طرح راکد فعال شود.

استاندار گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که الان با آن مواجه هستیم این است که بعضی‌ها مجوزی گرفتند، بابت مجوز زمین در اختیار آنها گذاشته شده، اما هیچ اقدامی برای اجرایی کردن طرح انجام نشده و حتی در بعضی موارد به قدری زمانبر شده که مجوز هم باطل شده، که تصمیم بر این شد این موارد به کمک قوه قضاییه پیگیری شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *