با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اعلام فراخوان طراحی بقعه علامه حسن‌زاده آملی در روستای ایرا + عکس پوستر

فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به تشکیل ستاد توسعه ایرا زادگاه و مزار علامه حسن‌زاده آملی در بخش لاریجان این شهرستان، گفت: فراخوان مسابقه «طراحی بیت الرحمه، بقعه علامه ذوالفنون حسن حسن‌زاده آملی تدوین و اعلام شده است.

 

منتشر شده

در

خبر از قربانعلی مسافر/ سید عباس حسینی با اشاره به اعلام فراخوان طراحی بقعه علامه حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: با هدف ارج نهادن به جایگاه والای علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی از مفاخر جهان اسلام و ایران، ستاد توسعه روستای ایرا زادگاه این عالم وارسته با محوریت فرمانداری آمل تشکیل شد.

وی افزود: با بررسی مشکلات این روستا، رسیدگی به وضعیت آنتن‌دهی روستا، مسیر تردد اهالی، دوستداران، علاقمندان و تأمین آب شرب منطقه در دستور کار قرار گرفت همچنین توجه به رویکردهای فرهنگی این حوزه از دیگر اهداف ستاد توسعه ایرا است که با مشارکت شورای اسلامی روستا و خانواده معظم‌له راه‌اندازی شد.

فرماندار ویژه آمل تصریح کرد: با اعلام برگزاری مسابقه طراحی بیت‌الرحمه، بقعه علامه ذوالفنون حسن حسن‌زاده آملی با رویکرد و مفاهیم معماری ایرانی اسلامی و عرفانی بر اساس شرایط و مقررات ملی ساختمان، مرکز تحقیقات مسکن و آئین‌نامه جامع مسابقات معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه براساس فراخوان طراحی، بیان کرد: بقعه در زمین موجود طبق فایل نقشه‌برداری شده به صورت مساحی و توپوگرافی موجود، طبق برنامه فیزیکی تهیه شده از سوی کارفرما، برای دستیابی به اهداف جامع علمی، پژوهشی، فرهنگی همراه با در نظر گرفتن مضامین و مفاهیم معماری ایرانی اسلامی، اعداد مقدس عرفانی و ملاحظات اقلیمی سازگار با بافت منطقه، جهت تشرف علما حوزوی، اندیشمندان دانشگاهی، ارادتمندان داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

حسینی با اعلام اینکه هیأت داوران مسابقه دکتر محمود گلابچی، دکتر غلامحسین معماریان، مهندس عبدالحمید نقره‌کار و داور علی‌البدل جناب آقای دکتر مهران احمد نژاد است، خاطرنشان کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای این طراحی رتبه نخست ۳۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۲۰ میلیون تومان و رتبه سوم ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: ۳۰ اردیبهشت امسال مهلت پایانی فراخوان است و جلسه بخش داوری در اول خرداد واقع در روستای ایرا برگزار شده و اهدای جوایز ساعت ۱۰ صبح تاریخ ۲۷ تیر امسال همزمان با عید غدیر خم راس در روستای ایرا برگزار می‌شود.

معاون استاندار مازندران گفت: شماره دبیرخانه برای هماهنگی و دریافت جزئیات فراخوان ۰۹۳۶۳۰۹۰۲۷۶ تعیین شد.

انتهای پیام/

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.