با بهرهبرداری از فاز نخست مرکز بینالمللی تجارت برنج ایران سالانه برای حدود 350 هزار تن برنج و در فاز نهایی تا 700 هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری، خرید، فروش و صادرات ایجاد میشود. این مرکز با هدف برندسازی برنج ایرانی به خصوص مازندران موثراست.
در این مرکز پایانه صادراتی برنج نیز پیش بینی شد که بزودی با صدور پروانه بهره برداری، زمینه برای صادرات این محصول راهبردی تولیدی مازندران نیز در این مرکز فراهم خواهد شد.
برای ساخت این مرکز حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در زمینی به مساحت بیش از 170 هزار مترمربع بوده است.
50 هزار مترمربع آن انبار برنج و شش هزار مترمربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات ایجاد شده است.