با ما همراه باشید

تجارت

افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۱۰ طرح عمرانی در چمستان

منتشر شده

در

بیش از ۱۰ طرح با اعتبار قریب به ۳۰ میلیارد تومان در بخش چمستان شهرستان نور افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

در راستای پروژه‌های هفته دولت با حضور مسؤولان شهرستانی بیش از ۱۰ طرح، شامل راه روستایی، تبدیل سیم به کابل، خانه محروم، طرح های هادی روستایی، تجهیز چاه کشاورزی و … در بخش چمستان   شهرستان نور افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

فرماندار شهرستان نور در آیین افتتاح طرح های هفته دولت در بخش چمستان اظهار کرد: امروز وظیفه ما جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه است و باید با عملکرد خود نظام را تقویت کنیم.

وی افزود: هر کس در هر بخش مسؤولیتی دارد باید خود و جایگاه خدمتی‌اش را مهم بداند و به آن باور داشته باشد زیرا عملکرد هر یک از افراد پازل آبادانی را کامل می‌کند و موجب تقویت نظام شده، امیدآفرینی می‌کند، اما اگر یک کارمند جز هم عملکرد خوبی نداشته باشد به نظام ضربه می‌زند.

احمد توکلی تصریح کرد: با مهم شمردن جایگاه و ارزش‌گذاری وقت مانند شهدا به مردم، نظام و اسلام خدمت کنیم مانند سلیمانی‌ها و مدافعان حرم و وطن که رفتند تا امنیت داشته باشیم و فرزندان ما در زمین ورزشی که امروز افتتاح شد بی‌دغدغه  ورزش کنند.

وی از اجرای طرح هادی در بیشتر روستاهای شهرستان، رفع مشکل آب شرب، ساماندهی راه های روستایی در برخی از روستاها از جمله روستای شهرک امام خبر داد و  گفت: در محل کلنگ‌زنی خانه محروم در این شهرک  بتن‌ریزی پی ساختمان را متقبل شد.

مدیر کمیته امداد امام خمین چمستان در آئین کلنگ‌زنی خانه محروم در شهرک امام این بخش اظهار کرد: این خانه محروم برای یک خانواده چهار نفره بی‌سرپر‌ست زیر پوشش که زمین داشتند با کمک خیران و ظرفیت تفاهم‌نامه‌ها احداث می‌شود.

فریبرز نیکوکار افزود: این واحد مسکونی به مساحت ۸۰ متر با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن و بلاعوض کمیته امداد و تفاهم نامه بسیج سازندگی و کمک خیران احداث و در اختیار این خانواده قرار میگیرد.

نعمت‌الله اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز از احداث ۶۰ خانه محروم به کمک بسیج سازندگی خبر داد و گفت: ۲۳ خانه محروم در دست اجرا است که هفت واحد تا هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر امور برق شهرستان نور نیز در این مراسم از تبدیل شبکه سیم به کابل خودنگهدار به طول ۲۳ هزار متر و نصب پنج ایستگاه هوایی با قدرت ۱۰۰ کیلو ولت آمپر، تعویض پایه‌های فرسوده و رفع حرائم در راستای اجرای طرح هادی در ۱۲ روستا در سطح بخش چمستان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از دهه فجر تا هفته دولت خبر داد و گفت: امروز طرح‌های تبدیل سیم به کابل در روستاهای بخش  چمستان به طول ۵ هزار متر با هدف تعادل بار، زیبایی بصری و کاهش سرقت سیم و … بهره‌برداری شده است.

علی‌اکبر ترخان افزود: با مدیریت مصرف برق امسال را بدون خاموشی طی کردیم و خاموشی خانگی نداشتیم مگر حوادثی که با توجه به شرایط جوی در شبکه اتفاق می‌افتاد.

وی گفت: تلاش شرکت توزیع برق برای برقراری برق پایدار و تامین برق جدید و تقویت شبکه فشار ضعیف با تبدیل سیم به کابل است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نور نیز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بخش چمستان اظهار کرد: امسال در ۱۹ روستا ۷۵ هزار متر مربع طرح هادی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان اجرا شد که ۱۲ روستا بهره‌برداری و هفت روستا نیز تا پایان شهریور انجام می‌شود.

رضا کاظمی افزود: این طرح‌ها  مشارکتی و اعتبارات در اختیار نماینده، تملک دارایی شهرستان، قیر رایگان، اعتبار ملی و مشارکت دهیاری‌ها و شوراها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان به ویژه بخش چمستان  بیشترین جذب سهمیه قیر را داشتیم، گفت: ۸۰ درصد غیررایگان جذب  شده و دهیاران باید همت کنند تا ضمن بهره‌مندی از آن طرح هادی و آسفالت راه روستایی در بیشتر روستاها اجرا شود.

بخشدار چمستان نیز در این آئین  اظهارکرد:  هفته دولت پیمان مردم و مسؤولان است، مردم خدمتگزاران خود را مورد ارزیابی و بازبینی قرار می‌دهند و در اجرای پروژه‌ها  کمک می‌کنند.

میثم عبدی افزود: قریب به ۳۰ میلیارد تومان طرح در هفته دولت در بخش چمستان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود که شامل اجرای طرح هادی، زیر سازی و آسفالت، اجرای جدول، طرح سیم به کابل، جابجایی تیر برق، تعویض ترانس، تجهیز چای کشاورزی، احداث دیوار حائل، شن ریزی جاده بین مزارع، روشنایی محور چمستان به آمل  و …است.

وی گفت: این طرح‌ها مشارکتی و با همت دهیاران، بنیاد مسکن، دستگاه اجرایی و خیران اجرا شده و ادامه دارد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، هفته دولت را فرصت خوبی برای همه دولت ها در ادوار مختلف برای ارائه عملکرد مردم دانست و گفت: امروز بین دهیاران و شوراها مسابقه خدمت و عمران برقرار است و این مسابقه و همکاری از برکت نظام است.

ولی الله فرزانه افزود: این ایام یادآور خباثت دشمنان نظام هم است که شهیدان رجایی و باهنر که دردل محرومان جا داشتند را مورد کینه قرار دادند و شهید کردند، اینها همان‌هایی بودند که شعار مبارزه با آمریکا و رژیم پهلوی میدادند ولی خود عامل اسرائیل و آمریکا و موساد شدند و نخبگان انقلاب را در طول انقلاب به شهادت رساندند و در این سال‌ها نیز با ترور دانشمندان و سردار سلیمانی و خباثت خود را کامل کردند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مصوبه مجلس به عنوان طرح بهارستان در خصوص تحویل قیر رایگان گفت: برخی گفتند قیر رایگان فساد ایجاد می‌کند اما مجلس تلاش کرد تا قیر رایگان در اختیار روستاها قرار گیرد و این موضوع را پیگیری کرد اما فقط ۴۰ درصد قیر رایگان به طرح‌ها داده می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.