با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افتتاح پل سلیاکتی پس از 12 سال

پل سلیاکتی در محور نور ـ چمستان معروف به پل سسکه رود در روستای سلیاکتی افتتاح و به زیربار ترافیک رفته است.

منتشر شده

در

با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی پل سسکه رود روستای سلیاکتی در محور تعریضی نور ـ چمستان-آمل افتتاح و زیر با ترافیک رفت.

بنا به اظهارات اهالی و تائید مسؤولان این پل در سالیان متمادی قبل از تعریض به دلیل عرض‌کم و نامناسب‌ بودن مسیر قرار گیری و دید ناکافی شاهد تصادفات خونین و فوت قریب به 50 نفر بود.

 در یکی از این تصادفات سه زن که در حال بازگشت از کار در زمین کشاورزی به منزل بودند و یکی از آنان مادر شهید نیز بود کشته شدند، علاوه بر آن خسارات مالی و هزینه‌های سنگین برای بازماندگان حوادث، منازعات، ترافیک سنگین را نیز به دنبال داشته است.

 

* ساختار مدیریتی واحد در تکمیل پروژه‌ها

فرماندار شهرستان نور در آئین افتتاح این پل اظهار کرد: در تکمیل پروژه‌های شهرستان از جمله این پل یک ساختار مدیریتی واحد عمل کرد و کار یک یا چند نفر و گروه خاصی نیست.

علی شادمان افزود: افتتاح این پروژه از دغدغه‌های مسوولان شهرستان، استان و مردم منطقه بود که اکنون به ثمر رسید و نگرانی مردم رفع شد.

 

وی بیان کرد: چگونه می‌توان در جایگاه مسؤولیتی حضور داشت و پشت میز نشست و غم و اندوه خانواده‌هایی را که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند، ندید؟ این امر سبب شد تا تمام تلاش ما تکمیل این پروژه باشد.

این مسؤول با اشاره به تکمیل برخی از پروژه‌ها در سال گذشته و  دو ماهه امسال گفت: محمل قضاوت عملکرد ما مردم هستند، لایه‎‌های توسعه شهرستان در حرکت است و اجازه نمی‌دهیم نفس توسعه شهرستان گرفته شود.

* هزینه سنگین راهسازی در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: از سال 86 چهاربانده شدن محور نور ـ چمستان ـ آمل با سه پیمانکار کلنگ‌زنی شد و اکنون هم اولویت مجموعه راه و شهرسازی استان تکمیل پل‌ها و دو تقاطع در این محور است.

محمد نظری گفت: هزینه راهسازی در مازندران بسیار سنگین است زیرا بیشتر شبکه‌های عمرانی از بستر راه حرکت می‌کند، بحث تملک هم وجود دارد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین، تکمیل و افتتاح پروژه‌های شهرستان را نتیجه همدلی و وحدت در شهرستان عنوان کرد و افزود: پروژه‌های متعدد دیگری در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

 

علی اسماعیلی، گفت: پس از سال‌ها پیگیری پروژه‌ آب شرب شهرستان‌های نور و محمودآباد و نیز اجرای طرح فاضلاب شهری سه شهر نور، رویان و ایزدشهر در ردیف بودجه قرار گرفت و دولت موظف به اجرای آن است.

به گزارش فارس، پل سسکه رود روستای سلیاکتی به طول 24/5 متر با دو دهانه 12/25 متری و عرض 21 متر با چهار خط عبور با هزینه تقریبی 15 میلیارد ریال افتتاح شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.