با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

افتتاح 10 پروژه عمرانی و توریستی بخش لاریجان آمل در هفته دولت

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / پروژه آسفالت راه روستایی و شهری، مخابراتی، عمرانی، آسفالت راه، ساخت مدرسه، پارک شهری و آبشار بخش لاریجان آمل با اعتبار حدود 49 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در روستاها و دو شهر رینه و گزنک به بهره برداری رسید.
پروژه های مختلف آسفالت راه روستایی و شهری، پروژه مخابراتی، عمرانی، راه، ساخت مدرسه، پارک شهری و آبشار به مناسبت هفته دولت در نقاط مختلف بخش کوهستانی لاریجان به بهره برداری رسید.
دکل مخابراتی و تسهیل در آنتن دهی همراه اول پروژه دولتی زیرنظر مدیریت ارتباطات فناوری استان مازندران بوده که ارتفاع دکل ۶۶ متر است و بزرگترین دکل همراه اول در بخش لاریجان محسوب می شود.
مدت راه اندازی این دکل مخابراتی یک سال با اعتبار حدود 80 میلیارد ریال بوده است که هم اکنون مهمترین مشکل این پروژه نداشتن باتری بوده که حین قطع برق دکل به طور کامل از کار می افتد.
همچنین از سوی دهیاری و شورای اسلامی روستای عبدالمناف مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان برای ایجاد مسیر دسترسی برای دکل مخابراتی هزینه شد.
آسفالت راه روستایی عبدالمناف بخش لاریجان از دیگر پروژه ها است که چندین سال نیمه کاره مانده بود، طول مسیر پروژه حدود ۳ و نیم کیلومتر از انتهای روستای نسل تا ورودی آستان امامزاده عبدالمناف بوده است که هزینه زیرسازی آن از محل خودیاری و مساعدت مردم ۶ روستا و آستان امامزاده عبدالمناف بوده و از حواله قیر یارانه ای هزینه شد.
همچنین این پروژه با اعتبار ۹ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ۴ و نیم میلیارد تومان برای عملیات زیرسازی هزینه شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، در این آئین افتتاح اظهار کرد: طی یک سال گذشته از هفته دولت سال گذشته تاکنون تعداد 368 پروژه و طرح بزرگ و کوچک در شهرستان آمل اجرایی شده و به بهره برداری رسید.
ذات الله زارعی افزود: میزان 2 هزار و 266 میلیارد تومان ارزش ریالی این پروژه ها بوده است البته برخی از این پروژه ها بعد از 12 تا 15 سال بلاتکلیفی افتتاح شد.
بخشدار لاریجان اظهار کرد: پروژه های زیادی در بخش لاریجان در دستور کار قرار دارد که افتتاح پروژها به دو بخش در هفته گرامیداشت شهدای دولت و هفته گرامیداشت دفاع مقدس به افتتاح می رسد.
مهدی آباد با بیان اینکه باید مردم طعم استفاده از پروژه های دولتی را بچشند، با اعلام اینکه با حضور فرماندار ویژه و نماینده مردم آمل در مجلس پروژه های هفته دولت افتتاح شد، بیان کرد: مشعل گازرسانی به روستاهای لاسم و زیار بعد وقفه دو ساله در آینده نزدیک روشن می شود همچنین ورزشگاه چند منظوره شهر گزنک، احداث دکل مخابراتی هلال احمر، ساختمان محیط زیست، افتتاح استخر آب شرب وانا و بهره برداری از ساختمان فرهنگی امام جمعه لاریجان در هفته دفاع مقدس انجام می شود.
آسفالت و بهسازی خیابان جام جم شهر گزنک از دیگر پروژه های لاریجان بود برای تسهیل در رفت و آمد مردم برای امور عمومی و دسترسی به اداره دادگستری و ادارات مختلف انجام شد.شهردار گزنک طول این پروژه را یک هزار مترمربع با عرض ۶ متر اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار با اجرای ۷ هزارمترمربع آسفالت توسط خانواده خیر بزرگوار گودرزی این پروژه بهره برداری شد.
سید حامد موسوی با بیان اینکه بودجه اصلی شهرداری گزنک 17 میلیارد تومان بوده که بیش از ۲۶ میلیارد تومان محقق شد، تصریح کرد: بیش از ۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در شهر گزنک اجرا شده همچنین ایجاد چمن مصنوعی و ساخت سوله ورزشی هم با ۹۰ درصد پیشرفت در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
شهردار گزنک بیان کرد: برای نخستین بار تمام دیوارکشی و روشنایی بلوار اصلی شهر که محور مواصلاتی هراز از آن عبور می کند، انجام و ساماندهی شد و بحث جدول و ادامه روشنایی در حال انجام است.
افتتاح پل شهیدان باطبی در محور روستایی نوا با هزینه بیش از 10 میلیارد تومان به بهره برداری رسید، عملیات ساخت این پل از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و به دلیل بروز مشکلات پس از ۸ سال با نصب نرده ها، دیوارهای هدایت آب، بتن ریزی و آسفالت افتتاح شد.مدرسه شهید مصطفی چمران روستای آبگرم لاریجان هم در هفته دولت با اعتبار 67 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 884 مترمربع و زیربنای ساختمان 599 مترمربع توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران و کمک های مردمی به بهره برداری رسید.
این مدرسه با سازه بتنی و مساحت محوطه سازی 460 مترمربع با 75 متر طول دیوارکشی افتتاح شد.
چهار پروژه شهر رینه لاریجان به مناسبت هفته دولت با اعتبار بیش از 120 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
شهردار رینه لاریجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره احداث دیوار حفاظتی محور پلمون به رینه با اعتبار بیش از 3 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی 90 درصدی، بیان کرد: آسفالت 17 هزار مترمربع از خیابان های رینه در راستای نهضت آسفالت، احداث جدول کشی، سنگفرش رفیوژ و زهشکی بلوار امام خمینی(ره) به طول 800 مترمربع از دیگر اقدامات بوده است.
مرتضی مقدم با اعلام خریداری 400 عدد گلدان، کاشت یک هزار و 200 بوته گل سرخ و 300 اصله درخت کاج کامیس، بیان کرد: پروژه سنگفرش و احداث پله آبشار سرآسیاب رینه به طول 520 متر مربع از مهمترین اقدامات در راستای زیباسازی برای استفاده همشهریان و جذب توریست و گردشگر بوده است که با پله سازی، نصب چراغ، نرده کاری، چراغ روشنایی، آب نما و آبشار همراه بود.
وی گفت: در گذشته در منطقه آبشار سرآسیاب با سرازیر شدن آب چشمه بالادست، سنگ آسیاب با قدمت 250 سال در پائین دست به حرکت در می آمد و در راستای حفظ این منطقه قدیمی و اصیل برآمدیم.
مقدم یادآور شد: جدول کشی ضلع شمالی شهر رینه، جاذبه سازی، طراحی و نصب سردرب ورودی به همراه درختکاری در حاشیه های شهر در دستور کار برای آینده نزدیک قرار دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.