با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افتتاح 43 اقامتگاه بوم‌گردی در مازندران

همزمان با دومین روز سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به مازندران، ۴۳ اقامتگاه بوم‌گردی مازندران افتتاح شد.

منتشر شده

در

با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، طرح‌های بوم‌گردی مازندران به صورت همزمان در استان در شهرستان تنکابن افتتاح شد.

علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  امروز در آیین افتتاح همزمان 43  اقامتگاه بوم گردی استان مازندران در شهرستان تنکابن با بیان اینکه بوم‌گردی اقامتگاه طبیعت گردی است گفت: بوم‌گردی رشد خوبی دارد بطوری که از 400 واحد به 1700 د در کشور رسیده است.

وی افزود: بوم‌گردی را با چند هدف دنبال می‌کنیم که ایجاد اشتغال برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت و برگشت سرمایه به روستا و امکان مشارکت همه اقشار از مهم ترین اهداف این طرح‌ها است.

مونسان از تدوین آیین نامه بهره برداری و درجه بندی اقامتگاه‌های بوم گردی گشور خبر داد و گفت: با توجه به افزایش روز افزون این اقامتگاه با ابلاغ آیین نامه عملکرد و کیفیت واحدها را افزایش خواهیم داد.

سیف الله فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز با بیان اینکه اصحاب رسانه در شناسایی ظرفیت گردشگری روستایی اقدام کنند گفت: مهم ترین هدف سازمان توزیع متوازن گردشگر و بازگشت به فرهنگ بومی محلی است.

وی افزود: 160 اقامتگاه بوم گردی در مازندران پروانه فعالیت دارند و 221 مورد نیز موافقت اولیه آن صادر شده و  500 درخواست نیز در نوبت است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.