با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افتتاح 9 پروژه دهه فجر آمل با اعتبار 50 میلیارد ریالی در هشتمین روز

هشتمین روز از ایام‌الله دهه فجر امسال با بهره‌گیری از 9 پروژه عمرانی، خدماتی، ورزشی، تولیدی و آبرسانی به مبلغ 50 میلیارد و 132 میلیون ریال با حضور مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران همراه بود.

منتشر شده

در

هشتمین روز از ایام‌الله دهه فجر امسال با بهره‌گیری از ۹ پروژه عمرانی، خدماتی، ورزشی، تولیدی و آبرسانی به مبلغ ۵۰ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال با حضور مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران همراه بود.

نخستین پروژه افتتاح بازار روز بنفشه در خیابان امام رضا(ع) شهر آمل به عنوان نخستین بازار روز محله‌ای با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران حاشیه افتتاح بازار روز محله‌ای بنفشه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشکلات مختلف اقتصلادی و تحریم‌ها در ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای مختلف شاهد افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های مختلف هستیم تا خدمت مطلوب در راستای ارائه خدمات مناسب به مردم انجام شود.

مهدی رازجویان با اشاره به اینکه تعداد ۸۶۶ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتبار بیش از یک هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران افتتاح می‌شود، افزود: بنا به مشکلات اقتصادی دولت و فشارهای بی‌امان دشمنان، در فروش نفت مشکل زیادی وجود دارد که این روند بر روی اعتبارات عمرانی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان مازندران پروژه‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که میزان آن به حدود ۴ هزار پروژه بزرگ و کوچک می‌رسد، بیان کرد: ولی با توجه به دستور استاندار مازندران مبنی بر اینکه پروژه‌هایی دیگر در استان کلنگ‌زنی نشود جز اینکه پروژه با اهمیت بالا و ضرورت فراوان باشد، تمام تلاش خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره بکار گرفتیم.

افتتاح 866 پروژه دهه فجر مازندران با اعتبار نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر امسال حدود ۸۶۶ پروژه نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: در این بین تنها ۴۶ پروژه کلنگ‌زنی شد که نزدیک به نیمی از آنها متعلق به بخش خصوصی است تا بیشتر از گذشته بخش خصوصی برای پروژه‌ها پای کار بیاید.

این مسؤول با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید دولتی به تعداد انگشتان دست تجاوز نخواهد کرد، گفت: این حرکت فقط به دلیل مدیریت منابع برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده است تا هر چه زودتر شاهد افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام باشیم و مردم از امکانات و خدمات جدید استفاده کنند.

شهردار آمل در این مراسم با بیان اینکه بازار بنفشه با هدف ساماندهی بازار قدیم بلوار بنفشه و ارائه خدمت، فروش و توزیع اقلام خوراکی و مواد غذایی استاندارد به همت شورای اسلامی شهر و سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری آمل احداث و گردآوری شد، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه بزرگ خواستیم تا با ارائه محصولات غذایی با کیفیت و قیمت مناسب نقش قابل توجهی در کمک به سبد خرید خانوارها داشته باشیم و خدمت دیگر به همشهریان آملی ارائه دهیم.

سید حمید هاشمی افزود: بازار بنفشه نخستین بازار محله‌ای شهرداری آمل است هر چند سعی داریم تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح بازارهای روز دیگر در سطح محلات مختلف شهر باشیم.

وی با بیان اینکه بازار روز بنفشه آمل روز در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع پس از هشت ماه تلاش و فعالیت احداث شد تا نیازمندی‌های اساسی و روزانه شهروندان همانند خرید انواع میوه و تره‌بار، محصولات غذایی و پروتئینی به صورت متمرکز در یک محل تأمین شود، یادآور شد: تعداد غرفه‌های این بازار روز ۱۲۲ غرفه بوده برای احداث و تجهیز آن مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری آمل اعتبار در نظر گرفته شد.

 

افتتاح 2 پروژه ورزشی آمل در هشتمین روز دهه فجر

دو پروژه ورزشی در هشتمین روز گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح شد تا ورزشکاران، ورزش‌دوستان و مردم از آن بهره بگیرند.

مراسم افتتاح پنج پروژه هشتمین روز پیروزی انقلاب اسلامی در آمل با حضور مهدی رازجویان معاون عمانی استاندار مازندران، جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، مسؤولان شهری و مردم افتتاح شد.

معاون عمرانی استاندار مازندران در حاشیه افتتاح دو پروژه ورزشی که در دو روستای این شهرستان به اجرا درآمد، اظهار کرد: مازندران از استان‌های شاخص در ورزش است که ورزشکاران آن با استفاده از توان بالای جسمی، همت، غیرت، شهامت و تمسک به اهل بیت در میادین مختلف جهانی، المپیکی، بین‌المللی و آسیایی خوش می‌درخشند و صاحب مدال‌های رنگارنگ هستند.

مهدی رازجویان افزود: آمل هم از شهرهای برجسته در استان مازندران و شمال کشور است که علاوه بر درخشش ورزشکارانش در میادین مختلف، تیم‌های ورزشی در والیبال، فوتبال، بسکتبال، بسکتبال با ویلچر و دیگر رشته‌های در لیگ‌های کشوری و لیگ برتر میدان‌داری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای توسعه، پیشرفت و آبادانی جز با همدلی، همراهی و تعامل مردم و مسؤولان رقم نمی‌خورد، بیان کرد: باید همه برای توسعه و تعالی جامعه دست هم را بگیریم و کمک حال باشیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: آمل با دارا بودن طبیعت بی‌نظیر، محور مواصلاتی و رودخانه خروشان هراز به عنوان پیشانی مازندران بوده و در زمینه جذب اعتبارات سرآمد است.

این مسؤول بیان کرد: این شهرستان رتبه نخست پروژه‌های استان بر اساس اعتبارات را در اختیار دارد و با توجه به گستردگی نیاز به توجه بیشتر دارد.

احداث خوابگاه مجموعه ورزشی شهید خوش سیما در روستای کته‌پشت شهرستان آمل نخستین پروژه ورزشی بود که در دو طبقه مهیا شد.

مدیر مجموعه ورزشی شهید عابدین خوش‌سیما در این مراسم اظهار کرد: خوابگاه این مجموعه ورزشی در دو طبقه شامل مساحت هر طبقه220 مترمربع و در مجموع با مساحت 440 مترمربع با اعتباری حدود 14 میلیارد ریال احداث شده است.

یدالله خوش‌سیما افزود: در با احداث این پروژه برای 6 نفر اشتغال‌زایی شده است و ظرفیت اسکان ورزشکاران حدود 200 ورزشکار خواهد بود.

وی با بیان اینکه میزان 490 میلیون تومان اعتبار از طریق تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده و بیش از 700 میلیون تومان هم بر اساس آورده شخصی بوده است، خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل سه سالن ورزشی است که سالن بوکس آن با مساحت بیش از 500 مترمبع بزرگترین سالن بوکس مازندران با توجه به مساحت و امکانات محسوب می‌شود، سالن توپی مجموعه برای رشته‌های مختلف مهیا شده و هم‌اکنون میزبان حریفان در مسابقات تیم والیبال آینده‌سازان خوش‌سیما در لیگ دسته یک والیبال کشور است و سالن ورزشب بدنسازی با مساحت 500 متر و هزینه 800 میلیون تومان باعث شده تا یک مجموعه کامل ورزشی بخش خصوصی در مازندران براساس ابعاد را ایجاد کنیم.

خوش‌سیما گفت: در برنامه آینده‌مان ایجاد زمین چمن مصنوعی و استخر آب درمانی را در دستور کار داریم و با مشورت از مسؤولان استانی درمورد اختصاص تسهیلات تصمیم‌گیری می‌شود.

درخواست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حمایت جدی از طرح‌های ورزشی

وی از مسؤولان نهادها و دستگاه‌های دولتی درخواست کرد تا در زمینه اختصاص اعتبارات توجه ویژه به بخش خصوصی داشته باشند، گفت: تیم والیبال آینده‌سازان خوش‌سیما بدون اسپانسر و به تنهایی وارد میدان رقابت‌های کشوری شده و نیازمند حمایت بیشتر مسؤولان در پیشبرد اهداف عالی برای ورزش جامعه هستیم.

دیگر پروژه هم افتتاح سالن ورزشی چند منظوره کوثر در روستای شرم‌کلا بخش مرکزی بوده است که توسط بخش خصوصی برای استفاده جوانان و ورزشکاران در فضایی زیبا مهیا شد.

مدیر مجموعه ورزشی چند منظوره کوثر در جمع مسؤولان اظهار کرد: مساحت سالن ورزشی ۹۵۰ متر مربع بوده و با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد ریال زمینه‌ساز اشتغال‌زایی برای چهار نفر شده است.

یونس تکاو افزود: بیش از یک سال زمان برای احداث این مجموعه زمان صرف شد که مکان ورزشی با مساحت ۷۶۲ متر در طبقه پایین و حدود ۱۵۰ متر نیم سقف در طبقه بالا بوده و برای آن میزان ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات از پست بانک در قالب سایت توسعه ملی در نظر گرفته شد.

دیگر پروژه هشتمین روز گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در آمل زیرسازی و آسفالت جاده شهنه‌کلا به مزرس با زیرسازی و آسفالت بیش از دو کیلومتر و عرض آسفالت پنج متر توسط اداره راه و شهرسازی آمل بوده است.

افتتاح شبکه آبرسانی آهنگرکلا دشت‌سر با اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به همراه اجرای شبکه توزیع به طول ۱۷ کیلومتر، اجرای خط انتقال به طول ۵/۲ کیلومتر، احداث دو دهنه حوضچه بتونی، احداث ۱۵ دهنه منهول چکمه‌ای توسط اداره آب و فاضلاب روستایی از دیگر پروژه‌ها بوده است.

احداث خانه محروم روستایی در روستای اسکومحله توسط سازمان بسیج سازندگی، افتتاح یک مؤسسه خیریه با اعتباری به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۱۳ نفر، افتتاح مرکز اقامتی و کمپ ترک اعتیاد با اعتبار ۲ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۶ نفر، اافتتاح مرکز سلامت‌روان، ایجاد کارگاه خیاطی با اعتباری به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال و اشتغال‌زایی دو نفر و افتتاح مرکز مشاوره طلوع مهر پروژه‌های هشتمین روز سالگرد پیروزی انقلاب در آمل را شامل شده است./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.