با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افزایش دبی رودخانه هراز به 65 مترمکعب بر ثانیه

فرماندار ویژه آمل گفت: دبی رودخانه هراز از حدود 15 متر مکعب بر ثانیه پس از بارش باران و برف به 65 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

منتشر شده

در

سید جعفر رسولی با اشاره به وقوع سیل و سیلاب در بخش لاریجان، اظهار کرد: با توجه به افزایش ریزش باران و شدت آن طی روز گذشته شاهد فزونی حجم رودخانه‌های فرعی و رود هراز بودیم.

وی افزود: بلافاصله پس از گزارش افزایش حجم رودخانه‌ها، وقوع سیل و سیلاب و مسدود شدن محور مواصلاتی هراز به همراه معاون فرمانداری ویژه آمل راهی بخش لاریجان شدم و از نزدیک گزارش‌های اعلام شده را بررسی کردم.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه همه مسؤولان بخش لاریجان، شهرستان آمل و دیگر بخش‌ها در حالت آماده‌باش به سر می‌برند، تصریح کرد: طغیان رودخانه‌ها نگرانی مردم لاریجان در بالادست را به همراه داشت.

این مسؤول با تأکید بر اینکه طغیان رودخانه مناطقی همانند کهرود، چلاو، ناندل هفت‌تن و لوط در بخش صعب‌العبور و کوهستانی لاریجان مازندران، خاطرنشان کرد: برق برخی مناطق روستایی لاریجان قطع شده که پس از ساعتی با تلاش مأموران اداره برق وصل شد همچنین سیستم مخابراتی مناطق نشل و اندوار دچار اختلالات شد.

رسولی با اعلام تلاش عوامل راهداری برای بازگشایی محور هراز، یادآور شد: به وسیله بارش شدید باران، باد شدید و طوفان در مناطق مختلف محور هراز شاهد سقوط سنگ، بهمن و قلوه سنگ در محور هراز هستیم که از شامگاه روز یازدهم فروردین این روند آغاز شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به پاک‌سازی و ایمن‌سازی محور هراز از ریزش، ادامه داد: کمک‌های مردمی در کنترل سیل و سیلاب رودخانه‌های فرعی و اصلی بسیار مؤثر بوده و در این بین دهیاران و شورای روستاها کمک حال بودند.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه دبی رودخانه هراز از حدود 15 متر مکعب بر ثانیه پس از بارش باران و برف به 65 مترمکعب بر ثانیه رسیده است، گفت: هم‌اکنون تردد در محور مواصلاتی هراز تا اطلاع ثانوی مسدود است و با تلاش شبانه‌روزی راهداران پس از ایمن‌سازی کامل و ایمن مسیر ارتباطی بازگشایی می‌شود./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.